پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 210808 تاریخ : 1395/03/26-16:57:48
,13,17,
ریزش قیمت میوه و مرغ در هفته ابتدایی ماه رمضان

ریزش قیمت میوه و مرغ در هفته ابتدایی ماه رمضان

تحولات قیمتی کالاهای اصلی خوراکی حاکی از کاهش تا بیش از10درصدی قیمت میوه و مرغ در هفته ابتدایی ماه رمضان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، گزارش متوسط قیمت خرده فروشی برخی کالاهای اساسی در هفته منتهی به 21خرداد ماه نشان می دهد که در گروه لبنیات، تقریبا قیمت عمده اقلام بدون تغییر بود، اما پنیر غیر پاستوریزه حدود .02 درصد ارزان شد. تخم مرغ حدود 3درصد در هفته ابتدایی ماه رمضان گران شده و شانه ای 8000 تا 10 هزار و 50 تومان فروش رفته است.

 

گزارش بانک مرکزی همچنین حاکی از ریزش 10.3 درصدی قیمت میوه‌های تازه نسبت به هفته ماقبل است، به طوری که در این مدت قیمت سیب قرمز 2.5 ،سیب زرد 1.3 ، طالبی1.6 درصد و کیوی 17.6 درصد افزایش یافته اما سایر اقلام گروه بین 2.5 تا بیش از 30 درصد کاهش قیمت داشته است.در گروه سبزی‌ها نیز تمام اقلام با رشد 0.3 تا 3 درصدی قیمت همراه بود.

 

اما کالای دیگری که بیشترین کاهش را داشته گوشت مرغ است به گونه ای که در هفته اخیر نزدیک به 5درصد نسبت به هفته ما قبل و حدود 22 درصد در مقایسه با هفته مشابه سال گذشته ارزان شده است . بر اساس این گزارش هر کیلو مرغ در سطح شهر حدود 6470 تومان فروش رفت.قیمت گوشت قرمز نیز در حد 0.1 درصد کاهش داشت و هر کیلو حدود35 هزار تومان فروخته شد.

 

در سایر گروه ها نیز قند و شکر رشد 2 درصدی قیمت داشت، اما چای و روغن نباتی تغییر قیمتی نداشت.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران