به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، عرفان مرادیان مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران "جیبی مو" در نشست خبری امروز (یکشنبه ، 9 دی 1397) با بیان این که جیبی مو نسل جدید کیف پول در قالب شبکه اجتماعی مالی است که خدمات متنوعی در حوزه پرداخت به کاربران حقیقی و حقوقی ارائه میدهد گفت: آغاز فعالیت جیبیمو با اپلیکیشن موبایل متمرکز بر پرداخت فردبهفرد بهصورت C2C است که با گذر زمان و شناسایی نیاز بازار در حوزه B2B و B2C تصمیم به ارائه محصولی منسجم تر جهت پاسخگویی به نیازهای کسبوکارهای حقوقی گرفته شد. در این اپلیکیشن که توسط تعدادی از نخبگان جوان ایرانی نوشته شده است بدون نیاز به اطلاعات حساب یا کارت بانکی، تنها با داشتن شماره موبایل طرف مقابل، امکان پرداخت میسر شده است.
وی افزود: با پیادهسازی کیف پول الکترونیکی میتوانید پرداخت یا درخواست پول داشته باشید. (بهرغم تازگی نسبی این ابزار در کشور) در جهان سابقهای طولانی دارد و هماکنون در بسیاری از کشورها از این امکان پرداخت الکترونیکی استفاده میشود. مطابق تعریف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کیف پول الکترونیکی (به اختصار کیپا) ابزار پرداختی با قابلیت ذخیره پول الکترونیکی با امکان شارژ از طریق کارت یا حساب بانکی با پردازش الکترونیکی تراکنشها به صورت برونخط از راه دور یا نزدیک است که با نام بوده و مبتنی بر فناوریهای نوین ارتباطی مجازی یا مبتنی بر تراشه قابل ارائه است. این فناوری در مبادلات با مبالغ ریز کاربرد دارد و وابستگی مستقیم به حساب بانکی فرد ندارد.
بنیانگذار جیبی مو درادامه تاکید کرد: به گواه تجربه بومی توسعه عابربانک در کشورمان، میتوان آینده درخشانی را برای توسعه و پذیرش کیف پول الکترونیکی در میان شهروندان متصور شد.
وی خاطرنشان کرد: شبکه کیف پولی که در کنار تراکنش های روزمره و بین طرفین بتواند جایگزین شبکه های اجتماعی برون مرزی نیز باشد ، این درحالی است که «جیبی مو» شروعی برای این ادعا است.
اخبار مرتبط