پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445496 تاریخ : 1397/10/19-17:36:47
,11,
یک هزار واحد از پرند و هشتگرد آماده واگذاری به متقاضیان پردیس است

طاهرخانی

یک هزار واحد از پرند و هشتگرد آماده واگذاری به متقاضیان پردیس است

آماده سازی، محوطه‌سازی و تأمین زیرساخت‌ها مهمترین مشکل تکمیل مسکن مهر شهرهای جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌های با پیشرفت و موقعیت مناسب در شهرهای جدید پرند و هشتگرد که قطعا وضعیت بهتری نسبت به پروژه‌های پردیس دارند گفت: در حال حاضر حدود یک هزار واحد در پرند و هشتگرد فریز شده و آماده واگذاری به متقاضیانی است که تمایل به انجام این کار را داشته باشند. لازم به ذکر است که پروژه‌های پرند و هشتگرد مشخص و پیشرفت فیزیکی‌شان قابل قبول است و به محض انتخاب به افراد تحویل داده می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر پردیس با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها و همچنین کاهش عرضه برخی محصولات در بازار در سال 97 روند تکمیل واحدها در بخش تجهیزات نصبی، نازک‌کاری و تحویل را با مشکلات جدی روبه رو کرده است گفت: در این دوره تلاش داریم طی مذاکرات انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت تدابیری جهت تأمین و واردات قطعات مورد نیاز در تکمیل واحدهای باقی‌مانده اتخاذ کنیم و در حال پیگیری این امر هستیم.

طاهرخانی در ادامه  با بیان اینکه در حال حاضر حدود 4 هزار واحد مسکن مهر پردیس افتتاح شده ولی به دلیل عدم تأمین خدمات هنوز به مالکان تحویل داده نشده است گفت: تکمیل این واحدها و تحویل هرچه سریعتر آن‌ها برای ما در اولویت است و تلاش داریم تا دهه فجر به نتایج خوبی برسیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌های با پیشرفت و موقعیت مناسب در شهرهای جدید پرند و هشتگرد که قطعا وضعیت بهتری نسبت به پروژه‌های پردیس دارند گفت: این خانه ها آماده تحویل به متقاضیانی هستند که به دلیل کمبود آورده‌شان اخطار گرفته‌ و هم‌اکنون می‌توانند با حفظ امتیاز و اولویت برای دریافت مسکن به این شهرها منتقل شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک هزار واحد در پرند و هشتگرد فریز شده و آماده واگذاری به متقاضیانی است که تمایل به انجام این کار را دارند، لازم به ذکر است که پروه‌های پرند و هشتگرد مشخص و پیشرفت فیزیکی‌شان قابل قبول است و به محض انتخاب به افراد تحویل داده می‌شود.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: افرادی که از لیست متقاضیان مسکن مهر پردیس حذف شده‌اند، آنهایی هستند که علی‌رغم اخطارها و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده از سوی شرکت عمران به تعهدات مالی خود در برنامه زمان‌بندی مناسب عمل نکرده و اکنون به دلیل عدم توانایی مجموعه در آغاز پروژه جدید از لیست حذف شده‌اند.

طاهرخانی در ادامه سخنان خود مهمترین مانع در تکمیل مسکن مهر پردیس را فرآیند آماده‌سازی، محوطه‌سازی و تامین زیرساخت‌ها دانست و گفت: به همین دلیل ما همواره شاهد فواصل طولانی در تکمیل ابنیه و تأمین خدمات زیربنایی هستیم که متأسفانه با شرایط توپوگرافی خاص پردیس هزینه بسایر بالایی را می‌طلبد، بحثی که ما به هیچ عنوان قصد تحمیل آن را به مردم نداشته و در تلاشیم تا از محل منابع داخلی شرکت و یا در قالب اسناد خزانه آن را تأمین کنیم.

طاهرخانی همچنین خبر داد: هم‌اکنون در تلاشیم تا با واردکردن 2 پیمانکار بزرگ به روند تکمیل فرایند آماده‌سازی پروژه‌ها سرعت بخشیده و آمار افتتاح‌ها در سال 98 را از این طریق افزایش دهیم.

به گفته وی از 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر کل کشور درحال حاضر 200 هزار واحد در بخش خدمات و 200 هزار واحد علاوه بر خدمات در بخش ابنیه نیز دارای مشکل هستند که حدود 11 هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن‌ها اعتبار نیاز است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 229
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران