پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 637209 تاریخ : 1402/04/04-10:45:00
,13,
یک میلیون تن؛ مصرف سالانه مردم کشور به حبوبات

یک میلیون تن؛ مصرف سالانه مردم کشور به حبوبات

دبیر انجمن حبوبات ایران گفت: مصرف داخل کشور بین 900 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تن است.

به گزارش بانک و صنعت، سید عبدی افتخاری افزود: مصرف حبوبات در داخل کشور حدود 900 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تن در سال است که از این میزان 250 هزار تن حبوبات سالانه وارد می شود؛ عدس و نخود دو قلمی هستند که در صدر واردات قرار دارند. دبیر انجمن حبوبات ایران تصریح کرد: تولید بر اساس میزان نیازمندی مردم بوده و با توسعه فعالیت ها می توان ارزآوری نیز داشت.

وی تاکید کرد: تأمین مواد غذایی یکی از معیارهای استقلال کشورها بوده و بر اساس آمارها ایران 85 درصد از تأمین امنیت غذایی را محقق ساخته و قرار است این عدد به 95 درصد برسد.
افتخاری خاطر نشان کرد: مصرف سالانه مردم در زمینه حبوبات بین 900 هزار تن تا یک میلیون و 500 هزار تن است که از این مقدار 250 هزار تن وارد و باقی در داخل تولید و تأمین می شود. دبیر انجمن حبوبات ایران اظهار داشت: بخش اعظم واردات مربوط به دو قلم، عدس و نخود است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران