پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 635629 تاریخ : 1402/02/10-10:53:15
,13,
گندمکاران نسبت به پایش سن گندم در مزارع اقدام کنند

گندمکاران نسبت به پایش سن گندم در مزارع اقدام کنند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان، زنبورداران و گندمکاران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش بانک و صنعت، پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می شود که از انجام هرگونه عملیات سم پاشی و محلول پاشی اجتناب کنند.

به گفته او، کشاورزان نسبت به پایش مزارع جهت مبارزه با سن گندم اقدام کنند.
رفیعی ادامه داد: زنبورداران نسبت به محافظت از کندوها در برابر وزش باد و انجام تغذیه مکمل زنبورهای عسل اقدام کنند.
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به رگبار باران، رعد و برق و تند باد لحظه ای، عشایر و دامدار از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و ارتفاعات اجتناب کنند .
بنابر اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، از ابتدای سال زراعی تا 8 اردیبهشت مجموع بارش کشور 161.1 میلی متر، مدت مشابه سال قبل 143.4 میلی متر و دوره بلندمدت 214.9 میلی متر است که این امر افزایش 12.7 درصدی نسبت به سال قبل و کاهش 21.2 درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.
براساس نقشه های هواشناسی، طی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط ساحلی شمال غرب، غرب، شرق، جنوب شرق و استان های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و شرقی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود. از دوشنبه تا پنج شنبه در استان های واقع در نوار شمالی کشور این وضعیت پیش بینی خواهد شد. همچنین دوشنبه در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و سه شنبه و چهارشنبه در خراسان جنوبی بارش پیش بینی می شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 251
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران