پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 533027 تاریخ : 1399/09/19-13:20:49
,17,
گمرکات کشور به ایکس ری تولید داخل مجهز می شوند

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد:

گمرکات کشور به ایکس ری تولید داخل مجهز می شوند

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد: تمام نیاز گمرکات کشور به ایکس ری از تولید داخل تأمین می شود.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از اقتصاد پنهان، عبداله هندیانی، معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: عزم و اراده گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مجموعه دولت تغییر رویکرد کشور از واردات به تولید دستگاه های ایکس ری در داخل را باعث شد و تلاش های تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی در این حوزه اعتمادی بوجود آورد که با جرأت می توان گفت تمام نیاز کشور به این دستگاه از داخل تأمین می شود و نیازی به واردات و تحمل مشکلات و پیامدهای آنرا نداریم.

هندیانی اظهار داشت: در همین رابطه جلسه تکمیل پروژه تجهیز گمرکات کشور به دستگاه های ایکس ری با استفاده از ظرفیت تولید داخل با حضور مدیرکل، معاون و کارشناس دفتر توسعه و تجهیز گمرک جمهوری اسلامی ایران، شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران این حوزه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

وی افزود: پس از کارشناسی و بررسی های میدانی با لحاظ ابعاد اقتصادی و امنیتی مرزها، 31 گمرک در اولویت تجهیز به ایکس ری توسط 8 شرکت سرمایه گذاری قرار گرفتند و بر همین اساس حداکثر تا پایان آذرماه قرادادهای نهایی توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران منعقد خواهد شد.

هندیانی با تأکید به تجهیز همه گمرکات کشور به دستگاه ایکس ری گفت: بر اساس اولویت تعیین شده 10 گمرک پرتردد تا سال 1400 و مابقی طی سه سال آینده به ایکس ری مجهز خواهند شد.

وی ضمن اشاره به مطالبات بخش خصوصی و طرح ابهامات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی در خصوص پیش نویس قرارداد با گمرک در خصوص عدم تناسب نرخ تعرفه فعلی اسکن با تورم و هزینه های تولید و همچنین دوره طولانی بازگشت سرمایه گفت: علاوه بر رفع ابهامات پیش نویس قرارداد پیگیری لازم برای اصلاح نرخ تعرفه اسکن کامیون های عبوری از مرزها و نیز ارایه بسته های حمایتی و تشویقی برای جذب سرمایه گذاران در این بخش توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک انجام خواهد شد.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رابطه با نظارت بر امور حفاظتی و ایمنی دستگاه ها و تسریع و تسهیل فرآیند صدور مجوزهای لازم ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت سازمان انرژی اتمی از آمادگی این ستاد برای تداوم همکاری و پیگیری جدی این پروژه خبر داد.

در پایان هندیانی ضمن تأکید بر رعایت تمام ضوابط، مقررات و استانداردهای فنی و علمی لازم برای تولید و همچنین تحویل به موقع دستگاه های ایکس ری بر اساس برنامه زمانبندی تصریح کرد: گمرک و شرکت های سرمایه گذار حداکثر تعامل و همکاری را در اجرای قراردادهای فی مابین داشته باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران