پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 617667 تاریخ : 1401/04/18-12:21:52
,13,
کشت هیدروپونیک نیازی به سم پاشی ندارد

کشت هیدروپونیک نیازی به سم پاشی ندارد

معاون پژوهشکده مکانیک گفت: کیفیت محصول با کشت هیدروپونیک به هیچ وجه تغییر نمی کند و به دلیل بسته بودن و ایزوله بودن محیط امکان ورود آفات و آلودگی هم وجود ندارد در نتیجه نیازی به سم پاشی هم نیست.

به گزارش بانک و صنعت، دکتر عباس اکبرنیا دکترای مکانیک ماشین های کشاورزی، عضو هیئت علمی گروه طراحی ماشین و مکاترونیک پژوهشکده مکانیک سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و معاون پژوهشکده مکانیک با مجله علمی «روزنه» رادیو گفت وگو در رابطه با کشت بدون خاک گفتگوکرد.

اکبرنیا گفت: کشت بدون خاک موضوع جدیدی نیست و قرنهاست که در آمازون و بابل قدیم و چین و هند و ایران انجام می گیرد مانند کشت زعفران که هیدروپونیک است.
وی افزود: ما سامانه نوینی را با هدف افزایش سطح زیر کشت در یک مساحت برابر نسبت به سامانه های متداول و مرسوم و همچنین کاهش هزینه ها در روند تولید محصول طراحی کردیم و ساختیم.
معاون پژوهشکده مکانیک در مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهارکرد: مهم ترین هدف این طرح، استفاده بهینه از مساحت در اختیار است که سطح زیر کشت را افزایش می دهد و هزینه تولید را هم به دلیل به کار بردن مصالح کمتر کاهش می دهد و تولید محصول را رونق می بخشد.
اکبرنیا یاد آورشد: وجه تمایز سامانه کشت نوینی که بنده راه اندازی کردم این است که مثلاً در یک سالن با مساحت برابر، 20 درصد سطح زیر کشت را افزایش می دهد و 35 درصد هم مصالح مصرفی را کاهش می دهد و هر هفت هشت روز یکبار هم می توان محصول مورد نظر را برداشت کرد.
وی با اشاره به اینکه نمونه آزمایشگاهی این سامانه ساخته شده و در هر ابعادی که متقاضیان درخواست کنند آماده تولید می باشد افزود: کیفیت محصول با این نوع کشت به هیچ وجه تغییر نمی کند و به دلیل بسته بودن و ایزوله بودن محیط امکان ورود آفات و آلودگی هم وجود ندارد در نتیجه نیازی به سم پاشی هم نیست.
معاون پژوهشکده مکانیک اضافه کرد: این نوع کشت، سرعت رشد محصول را بالا می برد و کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی را به همراه دارد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 224
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران