پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 657996 تاریخ : 1402/05/10-10:17:48
,13,
کشاورزان و گلخانه داران هشدار وزش باد و گرما را جدی بگیرند

کشاورزان و گلخانه داران هشدار وزش باد و گرما را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان، گلخانه داران و زنبورداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش بانک و صنعت، پروین رفیعی گفت: زنبورداران محافظت از کلونی های زنبور عسل در مقابل گرما و حرارت را با استفاده از سایه بان در دستور کار قرار دهند.

به گفته او، کشاورزان برداشت ارقام زودرس خرما را در دستور کار خود قرار دهند و همواره اقدامات احتیاطی لازم را جهت جلوگیری از بروز آتش سوزی باغات و مزارع را به سبب شدت گرما انجام دهند.
رفیعی ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید احتمال خسارت به گلخانه ها و تاسیسات وجود دارد که براین اساس گلخانه داران اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان آبیاری باغات و مزارع را در ساعات خنک روز بر مبنای نیاز گیاه انجام دهند.
براساس اعلام هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال آبی تا 6 مرداد 182.2 میلی متر، مدت مشابه سال قبل 169.3 میلی متر و بلندمدت 229.7 میلی متر است که این امر افزایش 5 درصدی نسبت به سال قبل و کاهش 20.5 درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.
طبق نقشه های هواشناسی امروز در شمال هرمزگان و جنوب فارس رگبار پراکنده و در استان های اردبیل، گیلان و شمال آذربایجان شرقی و عربی ابرناکی و بارش خفیف انتظار می رود.
طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه جوی پایدار در اغلب مناطق حاکم خواهد بود و روز پنج شنبه در شمال آذربایجان شرقی و غربی و برخی مناطق دریای خزر بارش خفیف پیش بینی می شود.
طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و دامنه های جنوبی البرز واقع در تهران، سمنان و البرز و مناطقی از غرب و مرکز کشور وزش باد افزایش می یابد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 216
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران