پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 586806 تاریخ : 1400/06/01-11:54:58
,10029,4,
کرونا تا کنون چند میلیون انسان را کشته است؟

کرونا تا کنون چند میلیون انسان را کشته است؟

سازمان بهداشت جهانی خود اذعان کرده که آمار رسمی فوتی های کرونا واقعی نیست و این سازمان تنها آمار اعلامی کشورها را جمع بندی می کند.

به گزارش بانک و صنعت، تا چه میزان می توان به آمار فوتی های رسمی اعلام شده درباره پاندمی کرونا اطمینان داشت؟


آمار رسمی جهانی فوتی های کرونا به مرز 4.5 میلیون نفر نزدیک می شود و هر روز به طور متوسط و میانگین 10 هزار نفر بر آمار جهانی فوتی های کرونا اضافه می شود، این در حالی است که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی برای به دست آوردن آمار واقعی مرگ و میرهای کرونا احتمالا این رقم را باید در عددی دیگر که گاه حتی تا 3 برابر هم گفته شده، ضرب کرد و به عدد واقعی رسید.


"سمیر اسما" دستیار مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در اردیبهشت 1400 و در مصاحبه ای با خبرنگاران گفته است:" آمار کلی فوتی ها دستکم دو یا سه برابر بیش از آنچه رسماً اعلام شده، است."


او در توجیه این اختلاف آمار گفته برای به دست آوردن آمار واقعی فوتی های ناشی از همه گیری باید مرگ و میرهای غیرمستقیم ناشی از همه گیری از جمله بیماران خاصی که برای مداوای خود به بیمارستان ها مراجعه نکرده اند را هم اضافه کرد.


برآورد و مطالعه اخیر دانشگاه واشنگتن هم حاکی از شکاف بین آمار رسمی فوتی ها و آمار واقعی است و این عدد بین 2 تا 3 برابر آمار رسمی می شود. طبق برآورد این مطالعه، روزانه به طور متوسط 30 هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان می بازند در حالی که بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی که نتیجه جمع بندی آمارهای رسمی دولت هاست، روزانه حدود 10 هزار کرونایی در جهان جان می بازند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 218
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران