پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 682112 تاریخ : 1403/01/15-18:20:46
,10027,
کتاب ارتقای بخش تکافل در کشور های اسلامی

پژوهشکده بیمه منتشر کرد

کتاب ارتقای بخش تکافل در کشور های اسلامی

کتاب "ارتقای بخش تکافل در کشورهای اسلامی" تهیه شده توسط کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی[1] و ترجمه دکتر یعقوب محمودیان و دکتر میترا قنبرزاده، توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، کتاب "ارتقای بخش تکافل در کشوهای اسلامی" در هشت فصل شامل "مقدمه"، "چارچوب مفهومی تکافل"، "الگوهای کسب و کار تکافل"، "چشم انداز جهانی تکافل"، "مسائل، چالش ها و آینده صنعت تکافل"، "مطالعه موردی کشورها و تجزیه و تحلیل نظرسنجی ها"، "توصیه های سیاستی" و "نتیجه گیری" تدوین گردیده است.

توسعه سریع تأمین مالی اسلامی، نیاز به تکافل یا بیمه اسلامی را ایجاب کرده است. تکافل در راستای اصول شریعت عمل می کند و درعین حال مزایا و خدماتی معادل نمونه رایج خود ارائه می دهد. بنابراین تکافل در پاسخ به افزایش روزافزون نظام بیمه ای که اسلامی است و پوشش خطر را برای افراد و مؤسسات مالی اسلامی فراهم می کند، پدیدار شده است. به همین علت کتاب "ارتقای بخش تکافل در کشورهای اسلامی" به طور خاص بر صنعت تکافل متمرکز شده است و از جمله کتب تخصصی و کاربردی در زمینه تکافل می باشد که از اهداف اصلی آن می توان به «ارائه تحلیلی درباره ماهیت نظری و حقوقی تکافل از جمله تفسیر مکاتب مختلف فکری در خصوص مقایسه بیمه رایج و تکافل»؛ «تجزیه و تحلیل دقیق درباره اندازه و روند فعلی، ساختارها، حالت ها و ابزار تکافل»؛ «جنبه های عملیاتی کسب و کار تکافل، تجزیه و تحلیل جامع و دقیق در مورد انواع ساختارهای تکافل، چالش های ساختاری، نظارتی و فنی پیش روی بخش تکافل» و «تجزیه و تحلیل کشورهای منتخب در بازار تکافل» اشاره نمود.
در این کتاب بر اساس تجزیه و تحلیل تکافل، توصیه های سیاستی در زمینه بهبود بخش تکافل در کشورهای اسلامی و اعضای سازمان همکاری اسلامی و همچنین موضوعات مرتبط دیگر با در نظر گرفتن مطالعه موردی سه کشور منتخب عضو سازمان همکاری اسلامی[2] شامل عربستان سعودی با 100 درصد اقتصاد مبتنی بر تکافل، مالزی با نظام بانکداری دوگانه و تکافل و ترکیه با صنعت تأمین مالی اسلامی در حال ظهور خود و همچنین انگلستان به عنوان یک کشور غیر عضو سازمان همکاری اسلامی (اقتصادی با موسسات مالی اسلامی برای بیش از سی سال) ارائه شده است.
این کتاب از رویکردهای مختلفی برای جمع آوری داده ها و تحلیل صنعت تکافل در چهار مطالعه موردی استفاده می کند که شامل پیشینه تحقیق، نظر سنجی با مصاحبه های نیمه ساختاریافته و پرسش نامه های ساختاریافته است. مرور پیشینه تحقیق برای ایجاد چارچوبی برای تجزیه وتحلیل صنعت تکافل برای استخراج بهترین شیوه ها استفاده شده است. نظرسنجی ها نیز شامل پرسش نامه های ساختاریافته و مصاحبه های نیمه ساختاریافته است و سؤالات نظرسنجی شامل بخش های اطلاعات سابقه، چالش های پیش روی صنعت تکافل و تحلیل سوات (SWOT) [3] در سطح شرکت می باشد.
علاقه مندان جهت تهیه کتاب «ارتقای بخش تکافل در کشورهای اسلامی» می توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک 43 مراجعه و یا با شماره تلفن 22066063 داخلی 666 تماس حاصل فرمایند.
خرید اینترنتی این کتاب نیز از طریق تارنمای https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان پذیر می باشد.


[1] Organisation of Islamic Cooperation. Standing Committee for Economic and Commercial Cooperation

[2] Organization of Islamic Cooperation

[3] Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 253
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران