پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 584309 تاریخ : 1400/04/16-14:56:48
,9,22,
کالاهای قاچاق، سلامت مردم را نشانه گرفته اند

معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

کالاهای قاچاق، سلامت مردم را نشانه گرفته اند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کالاهایی که به صورت قاچاق و بدون هیچ نظارتی وارد و در بازار عرضه می شوند، سلامت مردم را تهدید می کنند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: رهنمود مقام معظم رهبری چراغ راه مسئولین بوده و نقش آنان را در مبارزه با پدیده شوم و مخرب قاچاق اقلام سلامت محور روشن می کند.

وی افزود: رهنمودهای ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی - اسلامی و با تاکید بر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ همواره دانشگاه های علوم پزشکی نقش بسیار مؤثری در امر پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور ایفا می کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به گسترش روزافزون قاچاق محصولات سلامت محور و مواجهه شهروندان با این محصولات غیربهداشتی، مطمئناً بخشی از این افراد با مشکلات و عوارض ناشی از مصرف محصولات غیرمجاز مواجه شده اند که متأسفانه علت اصلی مصرف محصولات سلامت محور قاچاق و تقلبی، «ارزانی» آن ها است.
دکتر علیمرادیان خاطرنشان کرد: مصرف محصولات سلامت محور قاچاق و یا تقلبی باعث بروز عوارضی نظیر آلرژی و حساسیت، سوزش در محل مصرف، کهیر، کچلی، آکنه، عفونت و حتی کوری، صدمات کبدی و سرطان می شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: پایین آمدن ظرفیت نگهداری کالا و سرانجام ورشکستگی صنایع داخلی کوچک و بزرگ، افزایش قانون شکنی و اشاعه برخی امراض به جهت قاچاق کالا های غیربهداشتی و غیراستاندارد به کشور مثل لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله این پیامدها است.
وی در پایان با تاکید بر پیامدهای منفی کالاهای قاچاق به خصوص به سلامت مردم، افزود: تشویق مصرف کنندگان به مصرف کالای داخلی با کیفیت، جلوگیری از تبلیغات بی رویه کالاهای خارجی در رسانه های داخلی، تشویق تولید کنندگان داخلی به تولید کالاهای با کیفیت بالا به منظور توسعه اقتصاد مقاومتی، ارتقا سطح آگاهی مردم از مضر بودن مصرف کالاهای قاچاق و تشویق مردم به ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی از جمله این راهکارها است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 346
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران