پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 586155 تاریخ : 1400/05/18-18:06:19
,15,4,
کارگاه بین المللی استفاده از فناوری فضایی بمنظور مدیریت سیل، خشکسالی و منابع آبی آغاز به کار کرد

با حضور 370 متخصص در حوزه های علوم فضایی از بیش از 40 کشور دنیا:

کارگاه بین المللی استفاده از فناوری فضایی بمنظور مدیریت سیل، خشکسالی و منابع آبی آغاز به کار کرد

کارگاه بین المللی "استفاده از فناوری فضایی بمنظور مدیریت سیل، خشکسالی و منابع آبی" به میزبانی مشترک دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد و سازمان فضایی ایران از امروز صبح آغاز که تا بعدازظهر روز چهارشنبه 20 مردادماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش بانک و صنعت، در این کارگاه 370 متخصص در حوزه های علوم فضایی، سنجش از دور، محیط زیست و مدیریت منابع آبی از بیش از 40 کشور جهان حضور دارند.

در مراسم افتتاحیه این کارگاه خانم سیمونتا دی پی پو، رئیس دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل متحد، دکتر کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین و دکتر براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران به همراه سرکار خانم مهندس فریدونی دبیر این کارگاه سخنرانی کردند.

در ابتدا رئیس دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل متحد با اشاره به مشکلات حوزه آبی در سرتاسر جهان، به اهمیت بهره برداری هر چه بیشتر از فناوری های فضایی در مدیریت منابع طبیعی بویژه آب اشاره کرد. وی از جمهوری اسلامی ایران و سازمان فضایی ایران بابت نقش آفرینی موثر در این حوزه و هماهنگی برگزاری کارگاه مذکور قدردانی کرد.

در ادامه نیز دکتر غریب آبادی ضمن اشاره به جایگاه ایران در تأسیس کمیته استفاده های صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل، بر نقش موثر و ممتاز دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل متحد در ارتقاء شیوه های بهره برداری از فناوری های فضایی در مدیریت بلایای طبیعی از جمله پیش آگاهی قبل از وقوع حوادث و نیز واکنش سریع پس از وقوع بلایا تأکید و خواستار توسعه همکاری های بین المللی در این حوزه شد.

رئیس سازمان فضایی ایران نیز ضمن تشکر از دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل متحد برای هماهنگی برگزاری این کارگاه، اظهار امیدواری کرد این کارگاه منجر به توسعه تعاملات بین المللی، افزایش دانش، توسعه و ترویج کاربردهای فناوری فضایی و ارائه تجربیات بین المللی با هدف بهره برداری از مزایای فناوری فضایی برای همه کشورها شود.

در پایان نیز فاطمه فریدونی، دبیرکارگاه ضمن اشاره به اهم موضوعات قابل طرح در این کارگاه، به بیان سوابق همکاری ها و اقدامات مشترک سازمان فضایی ایران با دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل در زمینه مدیریت منابع آبی پرداخت.

طی این کارگاه و در قالب شش جلسه دو ساعته، متخصصانی از ایران و سایر کشورهای جهان آخرین اطلاعات و دستاوردهای خود را در خصوص جدیدترین روش های پایش سیل و خشکسالی با استفاده از داده های ماهواره ای، اقدامات لازم برای هشدار سریع وقوع بلایای طبیعی، تحلیل ریسک های ناشی از گرد و غبار و ریزگرد و سایر چالش های زیست محیطی مرتبط با حوزه آبی مطرح خواهند کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 243
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران