وی ادامه داد : این گزارشها نشان می دهد این شرکتها در میان رقبا وضعیت رهبری در حوزه های کسب وکار را برای خود ایجاد کرده اند. به بیانی دیگر متوسط سودآوری رهبران و حوزه کسب وکار همواره بیش از هزینه سرمایه در آن حوزه است. بنابراین فرصت تبدیل شدن به لیدر بازار از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیر طرح و توسعه بانک کارآفرین چند سوال در این خصوص مطرح کرد که پاسخ گویی به این سوالات را از ضروریات ورود به کسب و کارهای جدید عنوان کرد. وی در این خصوص با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص ورود به حوزه های کسب وکار جدید بر چند اصل استوار است پرسید : این که پتانسیل ساختار صنعت و کسب وکار انتخاب شده برای سودآوری چقدر است؟ آیا فرصت تبدیل شدن به رهبر در بازار جدید مهیاست؟ نسبت ریسک به ریوارد در چه محدوده ای قرار دارد؟، در کسب وکار جدید چه مزیت ها و منابع خلق ارزش معناداری داریم؟ تا چه حد می توانیم میان کسب وکارهای فعلی با حوزه های جدید از طریق اهرم کردن منابع یا یکپارچه سازی فعالیت ها و هم راستا کردن موقعیت ها در بازار هم افزایی و سینرژی ایجاد بکنیم؟ و درنهایت این که آیا دارای مدیرانی بهتر از رقبا برای ورود به کسب وکارهای جدید هستیم یا خیر. بسته به اینکه برای این سؤالات چه پاسخ هایی داریم استراتژی ما برای ورود و چگونگی آن تعیین می شود؟
مسلم بمان پور در ادامه افزود: بانک کارآفرین به عنوان بانکی خوش نام و معتبر در اذهان عموم، بانکی قدرتمند از حیث نسبت های مالی، سرمایه و کاهش مطالبات معوق) (NPL)، دارای ویژگی هایی ازجمله سرمایه انسانی حرفه ای، تعداد شعب اندک، فرایندهای چابک، مزیت خلق ارزش متعددی رادار است. بعلاوه گروه مالی بانک کارآفرین با سبد کاملی از محصولات و خدمات طیف وسیعی از نیازهای مشتریان را مرتفع می سازد.