پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670574 تاریخ : 1402/09/18-17:28:46
,10027,
چگونه می توان امنیت سایبری را در صنعت بانکداری تقویت کرد؟

چگونه می توان امنیت سایبری را در صنعت بانکداری تقویت کرد؟

با دیجیتالی شدن بیشتر صنعت بانکداری، تهدیدات امنیتی نیز افزایش می یابند، بنابراین تیم های اجرایی می بایست از امنیت عملیات تجاری، انطباق با مقررات و همین طور اثربخشی زیرساخت های امنیت شبکه اطمینان حاصل کنند.

به گزارش بانک و صنعت بانکداری دیجیتالی به سرعت در حال رشد و توسعه است و این امر منجر به ظهور تهدیدات سایبری جدیدی برای صنعت بانکداری شده است. در سال 2022، بیش از 10 ترابایت داده در ماه به سرقت رفته است و بیش از 60 درصد سازمان ها قربانی باج افزار می گردند.

با دیجیتالی شدن بیشتر صنعت بانکداری، تهدیدات امنیتی نیز افزایش می یابند، بنابراین تیم های اجرایی می بایست از امنیت عملیات تجاری، انطباق با مقررات و همین طور اثربخشی زیرساخت های امنیت شبکه اطمینان حاصل کنند.

اهمیت امنیت سایبری در حوزه بانکداری:

موسسات مالی به منظور باقی ماندن در این محیط رقابتی، ناچار به ارائه نوآوری و حصول اطمینان از امنیت نوآوری ها هستند. لازم به ذکر است این اهداف دوگانه با توجه به گسترش بانکداری دیجیتالی، fintechها و ظهور CBDCها و همین طور مدرن سازی سیستم اصلی آن ها مدام چالش برانگیزتر می شوند.

الزامات کلیدی امنیت سایبری برای بانکداری عبارتند از

  • Visibility: با توجه به “بانکداری نوین”، “یکپارچگی با IoT” و همین طور “به کاری گیری محیط ابری”، حفظ نظارت بر شبکه از اهمیت خاصی برخوردار می گردد.
  • Automation and operational efficiency: به طور کلی دوره استفاده از راهکارهای امنیتی چندگانه و مجزا به پایان رسیده است. امنیت سایبری مدرن، نیازمندِ راهکارهای یکپارچه ای است که بتواند اتوماسیون را گسترش داده و نیاز به کانفیگ های دستی و نظارت مداوم را کاهش دهند.
  • Flexibility: ساختار متنوع IT که شامل محیط های فیزیکی و کلود می گردد، به کنترل امنیتی سریعی نیاز دارد تا بتواند پاسخگوی شرایط متغیر و تهدیدات در حال تحول باشد.
  • Compliance reporting: گزارش انطباق در حوزه امنیت سایبری، تنها پایبندی به مقررات و استانداردها را نشان نمی دهد، بلکه یکی از جنبه های حیاتی امنیت سایبری است؛ به ویژه در صنایعی مانند امور مالی.
  • تجزیه و تحلیل داده های بزرگ: حجم عظیمی از داده های مالی که در صنعت بانکداری پردازش می شود، می تواند موجب ایجاد چالش هایی برای مدیریت امنیت سایبری شود.
  • حملات سایبری پیچیده: مجرمان سایبری همواره در حال توسعه حملات سایبری پیچیده هستند که می تواند به زیرساخت های بانکی آسیب برساند.
  • نقص های امنیتی در زیرساخت های فناوری اطلاعات: نقص های امنیتی در زیرساخت های فناوری اطلاعات می تواند به عنوان یک نقطه ضعف برای مهاجمان سایبری تبدیل شود.
  • فقدان متخصصان امنیت سایبری: صنعت بانکداری با کمبود متخصصان امنیت سایبری مواجه است که می تواند منجر به کاهش امنیت شبکه شود.

چالش های امنیت سایبری در صنعت بانکداری

راهکارهای امنیتی فورتی نت برای موسسات مالی

فورتی نت، ابزارها و راهکارهایی را به مؤسسات مالی ارائه می دهد تا با یکپارچگی امنیت و شبکه، پیچیدگی را کاهش داده، امنیت را ارتقا بخشند، بهره وری را افزایش داده و همچنین تجارب مطلوبی در اختیار کاربران خود قرار دهند. تجهیزات فورتی نت در قالب سخت افزار، مجازی و کلود قابل ارائه می باشد.

نتیجه گیری:

بانک ها و ارائه دهندگان خدمات مالی در کنار رشد و نوآوری های خود به یک رویکرد جامع در امنیت سایبری نیاز دارند که بر اساس جدیدترین بینش های نظارتی و اطلاعات مبتنی بر تهدیدات چیده شده باشد تا بتوان از پیشرفت پایدار و ایمن اطمینان حاصل کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 347
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران