پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 671131 تاریخ : 1402/10/25-17:54:31
,11,
چرا داشتن میلگرد بستر در ساختمان سازی مهم است

چرا داشتن میلگرد بستر در ساختمان سازی مهم است

میلگرد بستر گالوانیزه، که به وسیله روش گالوانیزه شدن پوشش داده شده است، دارای لایه های محافظ است که از تاثیرات آب و هوا محافظت می کند.

میلگرد بستر چیست؟

در این زمینه، استفاده از میلگرد بستر گالوانیزه می تواند به عنوان یک راهکار موثر برای جلوگیری از زنگ زدگی و افزایش مقاومت به رطوبت در ساختمان ها مطرح شود. میلگرد بستر گالوانیزه، که به وسیله روش گالوانیزه شدن پوشش داده شده است، دارای لایه های محافظ است که از تاثیرات آب و هوا محافظت می کند.

از ویژگی های این نوع میلگرد می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی اشاره کرد که آن را به گزینه ایستاده برای ساختمان هایی که با رطوبت مواجه هستند می سازد. همچنین، این محصول در مقایسه با میلگردهای دیگر قیمتی مقرون به صرفه تر را ارائه می دهد. از این رو، در پروژه های ساختمانی که نیاز به مقاومت در برابر زنگ زدگی و رطوبت دارند، میلگرد بستر گالوانیزه می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

با توجه به اینکه قیمت میلگرد بستر گالوانیزه ممکن است بیشتر از برخی دیگر از مصالح باشد، اما این افزایش هزینه معمولاً با افزایش درازای عمر و مقاومت به شرایط محیطی جبران می شود. در نتیجه، با توجه به نیازهای خاص هر پروژه، انتخاب بهینه بین قیمت و کیفیت میلگرد بستر بستگی به شرایط محیطی و بودجه پروژه دارد.

میلگرد بستر

مزایا میلگرد بستر

استفاده از میلگرد بستر در ساختمان سازی به دلیل ویژگی های برجسته ای که دارد، به مزایا ویژه ای منجر می شود. این مزایا عبارتند از:

بدون نیاز به دوغاب بندی: استفاده از این نوع میلگرد به نحوی است که نیاز به دوغاب بندی ندارد، که زمان و هزینه های ساخت را کاهش می دهد.

مقاومت در برابر زلزله: میلگرد بستر در ساختمان سازی به نحوی استفاده می شود که استحکام بسیار بالا در برابر زلزله داشته باشد، این ویژگی باعث افزایش ایمنی ساختمان می شود.

مقاومت چشمگیر: این میلگرد در شرایط مختلف مقاومت خوبی از خود نشان می دهد، که به افزایش استحکام ساختمان کمک می کند.

اتصال دیوارهای متقاطع: میلگرد بستر به شکلی استفاده می شود که دیوارهای متقاطع را به یکدیگر وصل می کند و اتصالات محکمی ایجاد می کند.

افزایش مقاومت دیوارها: استفاده از این نوع میلگرد باعث افزایش چشمگیر مقاومت دیوارها می شود.

افزایش مقاومت برشی: میلگرد بستر به شکلی است که مقاومت برشی داخل صفحه دیوار را افزایش می دهد.

بهبود استقامت و شکل پذیری خمش: نصب این نوع میلگرد باعث بهبود استقامت و شکل پذیری خمش خارج از صفحه دیوار می شود.

افزایش استقامت برشی درون صفحه دیوار: نصب میلگرد بستر باعث افزایش استقامت برشی درون صفحه دیوار می شود.

تقویت انسجام در هنگام زلزله: نصب میلگرد بستر باعث افزایش انسجام دیوار در هنگام زلزله شده و جلوگیری از ریزش بیرون از صفحه می گردد.

بهبود شکل گیری دیوار: نصب این نوع میلگرد به بهتر شدن شکل گیری دیوار کمک می کند.

نصب سریع و آسان: برای نصب میلگرد بستر نیازی به استفاده از واحدهای بنایی با هندسه ویژه نیست و امکان نصب به شکل قائم در دیوار وجود دارد.

وال پست چیست؟

وال پست، یا وادار، نامی است که در عرصه ی ساختمان و ایمنی سازه ها به وجود آمده و از کلاف هایی به شکل قائم یا افقی ساخته می شود. این محصول، با هدف افزایش مقاومت سازه در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله و باد مورد استفاده قرار می گیرد. به کمک وادار، امکان تقویت اتصالات میانقاب های سازه ای و غیرسازه ای به اسکلت ساختمان فراهم می شود.

مبنای عملکرد وال پست در واقع، نبشی کشی ساختمان است که در اجرای این عنصر اغلب از نبشی کشی استفاده می شود. این موضوع باعث می شود قیمت نبشی یکی از عوامل تأثیرگذار در هزینه های اجرای وادار باشد. استفاده از این تکنولوژی ارزشمند به دلیل مزایای بسیاری می باشد.

در مناطقی که با گسل ها و زلزله ها روبرو هستند، وال پست با تقسیم فشار به بخش های مختلف دیوار، می تواند از ریزش دیوار پس از زلزله جلوگیری نماید. این محصول به دلیل کاهش آسیب های ناشی از زلزله به دیوار، اهمیت زیادی پیدا کرده است. باید توجه داشت که این کاهش آسیب، به معنای کلی کاهش تأثیرات و خطرات زلزله بر ساختمان است و نه لزوماً عدم تأثیر گذاری آن بر دیوارهای ساختمان. استفاده از وال پست به عنوان یک راهکار ایمنی موثر، موجب مقاوم تر شدن ساختمان ها در مقابل نوسانات و فشارهای ناشی از زلزله می شود.

میلگرد بستر

چرا از وال پست استفاده کنیم؟

در ساخت و ساز ساختمان ها، وظیفه اصلی وال پست به پایدارسازی دیوارها و در نتیجه پایدارسازی بنا می پردازد. وال پست ها به عنوان اجزای مهمی از ساختار اسکلتی ساختمان عمل می کنند و ارتباط مستقیمی با دیوارها دارند.

این اتصال موجب می شود که در صورت وقوع زلزله، نیروهای به وجود آمده به سرعت از دیوارها به وال پست ها و سپس به اسکلت اصلی ساختمان منتقل شده و توزیع یکنواخت تری داشته باشند. این عملکرد باعث می شود که دیوارها به عنوان عناصر مقاومتی ساختمان، در برابر زلزله مقاومت بالایی از خود نشان دهند. به طور خاص، وال پست باعث یکپارچگی بیشتر دیوارها می شود و این یکپارچگی در نهایت باعث افزایش مقاومت ساختمان در برابر نیروهای زلزله می گردد. به عبارت دیگر، وجود وال پست ها در ساختار ساختمانی تضمین می کند که در شرایط ناگهانی مانند زلزله، ساختمان به صورت کلان و یکپارچه عمل کرده و خسارات جلوگیری شود.

فراسازان آویژه

تولید میلگرد بستر آویژه در شرکت های معتبری همچون ذوب آهن اصفهان، ابهر، میانه، بستان آباد و سایر واحد های تولیدی، با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا آغاز می شود. مفتول های مرغوب از ذوب آهن واحدهای مختلف به وسیله عملیات کشش و حرارتی به قطر مورد نظر (مانند 4 میلی متر، 3.75 میلی متر یا دلخواه) و با مقاومت استاندارد تبدیل می شوند.

پس از اندازه گیری قطر مورد نظر، مراحل صاف سازی و آجداری مفتول به طور استاندارد و با استفاده از دستگاه های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک انجام می شود. سپس، با استفاده از دستگاه های جوش مخصوص، عملیات جوشکاری خرپایی میانی بر روی جفت مفتول آماده شده صورت می گیرد.

میلگرد بستر فراسازان آویژه پس از جوشکاری، به مرحله آبکاری می رسد. در این مرحله، بسته به سفارش مشتری، از آبکاری گرم یا سرد با استفاده از مشخصات دقیق جهت جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی فولاد استفاده می شود.

در تمامی مراحل تولید، کنترل کیفی و نظارت دقیق بر ویژگی های فیزیکی، فنی و مکانیکی محصول بر اساس استانداردهای بین المللی انجام می شود. علاوه بر تولید میلگرد بستر آویژه، قطعات دیگر مانند قلاب، گیره، نبشی، ناودانی، هشتگیر، قطعه دو جزئی نما، قطعه نما مثلثی، بست تخت، بست رادیکالی، وال پست و دیگر محصولات نیز به صورت همزمان در کارگاه های تولیدی تولید می شوند.

پس از اتمام مراحل تولید، اقلام تولیدی مناسباً بسته بندی شده و به انبار منتقل می شوند تا به اقصی نقاط ایران ارسال گردند. این فرایند تضمین می کند که محصولات با کیفیت و مطابق با استانداردهای معتبر به مشتریان ارائه شوند.

بست رادیکالی چیست؟

بست رادیکالی یا همان بست U، یک راهکار مؤثر جهت اتصال دیوار به سایر اعضای سازه ای است. این بست با ایجاد یک اتصال نرم و انعطاف پذیر، در فاصله 3 سانتیمتری از اعضای سازه ای قرار می گیرد. این فاصله از طریق ایجاد یک اتصال نرم، از تخریب دیوار در اثر انتقال بار به سازه جلوگیری می کند. بست رادیکالی همچنین با جایگزینی قلاب و هوک در دیوارهای با ملات بستر نازک، عملکرد بهتری ارائه می دهد.

این بست در اندازه های مختلف به طول های 28 و 32 سانتیمتر و با ضخامت های 1، 1.5 و 2 میلیمتر تولید می شود. بنابراین، با توجه به نیازهای سازه و دیوار، امکان انتخاب ابعاد مناسب برای اتصال به سازه های مختلف وجود دارد. همچنین با استفاده از بست رادیکالی، امکان اجرای اتصالات محکم و پایدار بین دیوار و سازه فراهم می شود، که در نهایت به استحکام و استقامت کل سازه کمک می کند.

قطعه نگهدارنده نما

قطعه نبشی منقطع

نبشی منقطع با استفاده از نرم افزارهای المان محدود به صورت کاملاً تخصصی تحلیل و طراحی شده است. این قطعه در مواجهه با زلزله، با نیروهای وارده به صورت کامل تحمل می کند و پس از بارگذاری، به حالت اولیه خود بازمی گردد. عملکرد برجسته این قطعه نبشی از تقویت های خود (نک) در بال ها است که به صورت معادل ناودانی و نبشی با ضخامت 3 میلی متر طراحی شده اند. این نبشی منقطع تقویت شده از ورق با ضخامت 1/25 گالوانیزه سرد تولید می شود. این ویژگی ها، به عنوان عوامل کلیدی در افزایش مقاومت و بازگشت به حالت اولیه پس از زلزله، این قطعه را به یک راهکار مطمئن و کارآمد در مهندسی سازه تبدیل کرده اند.

قطعه نگهدارنده نما

قطعه مورد نظر با رعایت ضوابط استاندارد 714 و پیوست 6 به استاندارد 2800 طراحی و تولید شده است. این قطعه نگهدارنده نما به منظور نگهداری و اتصال نمای ساختمان به سایر اجزای آن طراحی و ساخته شده است. از مفتول با سختی نسبتاً بالا ساخته شده است تا ایمنی و استحکام مورد نیاز را فراهم کند. به منظور جلوگیری از خوردگی، این قطعه از گالوانیزه کردن با روش سرد بهره می برد. این روش افزون بر استحکام مکانیکی، به قطعه اقتصادی تری نیز تبدیل می شود و در عین حال از خوردگی و زنگ زدگی آن جلوگیری می کند. این قطعه نقش مهمی در استحکام و پایداری ساختمان ایفا می کند و به عنوان یک عنصر اساسی در سیستم نگهداری نماها مورد استفاده قرار می گیرد.

برچسب ها : وال پست , بست رادیکالی , میلگرد بستر , قطعه نگهدارنده نما



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 224
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران