پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 584307 تاریخ : 1400/04/16-14:53:35
,9,
پلمپ عطاری هایی که داروهای ممنوعه و مخدر توزیع می کردند

معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

پلمپ عطاری هایی که داروهای ممنوعه و مخدر توزیع می کردند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 4 عطاری متخلف و غیرمجاز طی یک هفته گذشته در اراک به دلیل فروش داروهای مخدر شناسایی و پلمپ شدند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان گفت: با پیگیری های کارشناسان واحد فرآورده های طبیعی، طب سنتی و مکمل، در بازدید نامحسوس تیم بازرسی معاونت غذا و دارو و پلیس اماکن از چهار عطاری در شهر اراک، مقادیری محصولات غیرمجاز و داروی مخدر کشف و ضبط شد و با حکم دادستانی شهرستان اراک این واحدهای متخلف پلمپ شدند.


وی افزود: از این چهار عطاری تعدادی داروی غیرمجاز و قاچاق، مقادیری مواد مخدر و محصولات غیرمجاز کشف و ضبط شد و متصدیان خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند و پس از مراحل قانونی اجناس ضبط شده معدوم می شوند.

وی از شهروندان خواست هنگام خرید از عطاری ها به سلامت محصول و به ویژه مجوزهای بهداشتی آن توجه کافی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: عطاری ها تنها محل فروش و عرضه ادویه جات و گیاهان خشک هستند و مردم به منظور تهیه مواد دارویی گیاهی تنها به داروخانه ها مراجعه کنند.

دکتر علیمرادیان در ادامه ضمن اشاره به فروش مواد مخدر و شبه مخدر در برخی عطاری ها خاطرنشان کرد: نظارت وزارت بهداشت بر عملکرد عطاری ها و مداخله ستاد مبارزه با مواد مخدر برای جلوگیری از فروش مواد مخدر در عطاری ها ضروری است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: تعدادی از این عطاری ها اقدام به فروش مواد و گیاهان دارویی غیرمجاز می کنند که تعدادی از اینها که مورد بررسی قرار گرفته است مشخص شده است این داروها شیمیایی است و ترکیبات روان گردان دارند که بعضاً از مواد مخدری تشکیل شده است که دارای آلودگی است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 278
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران