پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 669395 تاریخ : 1402/07/18-19:04:03
,2,
واگذاری 88 هزار میلیارد ریالی دارایی های مازاد بانک ملی

واگذاری 88 هزار میلیارد ریالی دارایی های مازاد بانک ملی

بانک ملی ایران در راستای تصمیم دولت مبنی بر واگذاری دارایی های مازاد بانک ها، تا کنون بیش از 88 هزار میلیارد ریال از دارایی های خود را واگذار کرده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای تکالیف قانونی مبنی بر واگذاری دارایی های مازاد خود و شرکت های تابعه، همواره نسبت به ارزش گذاری و برگزاری مزایده سهام شرکت های قابل واگذاری اقدام کرده است و گزارش های آماری از این واگذاری ها حاکی از آن است که از مرداد ماه سال 1400 تا پایان شهریور ماه سال 1402 با برگزاری مزایده های متعدد، میزان واگذاری های محقق شده این بانک و شرکت های تابعه بالغ بر 88.118.026 میلیون ریال بوده است.

فروش اموال مازاد بانک ها علاوه بر این که سرمایه های راکد دولت را آزاد می کند، می تواند زمینه های لازم را برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف از قبیل طرح های توسعه ای و زیرساختی ایجاد کند.

بر این اساس می توان انتظار داشت که با ادامه روند واگذاری ها توسط بانک، سرمایه های قابل توجهی برای صرف در طرح های مختلف ایجاد می شود. کنترل رشد نقدینگی در کشور، افزایش توان تسهیلات دهی بانک ها و رفع کسری ها و ناترازی های شبکه بانکی از جمله نتایج مهمی است که اجرای واگذاری اموال مازاد بانک ها به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است از سال 1395 تا سال 1400 میزان عملکرد این حکم تنها 13 درصد بود که از زمان آغاز دولت سیزدهم روند واگذاری ها سرعت گرفت و اکنون شاهد آن هستیم که بخش قابل توجهی از دارایی های مازاد بانک های دولتی و به خصوص بانک ملی ایران واگذار شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 270
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران