پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 586412 تاریخ : 1400/05/25-10:18:52
,15,4,
هوش مصنوعی می تواند به تشخیص سرطان پوست فقط در افراد سفید پوست کمک کند

هوش مصنوعی می تواند به تشخیص سرطان پوست فقط در افراد سفید پوست کمک کند

یک ابزار هوش مصنوعی جدید مبتنی بر تصویر می تواند مراحل بعدی بالینی را برای ملانوم ارائه دهد ، اما برای بیماران با پوست تیره ، نتایج برابر در ملانوم وجود ندارد.

به گزارش بانک و صنعت، مطالعه اخیر که در Scientific Reports منتشر شده است ، یک ابزار هوش مصنوعی جدید (AI) را پیشنهاد می کند که می تواند به عنوان نظر دوم برای متخصصان پوست در نظر گرفته شود که بهترین روش برای پیگیری لکه های بالقوه سرطانی پوست است. این ابزار که توسط محققان کومار آبیشک ، جرمی کاوهارا و غسان همارنه در دانشگاه سیمون فریزر ایجاد شده است ، مراحل مدیریت بالینی مناسب را بر اساس تصویر یک ناحیه بیمار از پوست پیش بینی می کند. در حالی که سایر مدل های هوش مصنوعی برای تشخیص لکه های پوستی آموزش داده شده اند ، این اولین موردی است که به جای آن مدیریت بالینی را در اولویت قرار می دهد.

به عبارت دیگر ، این ابزار به تصویری از پوست "نگاه" می کند و سپس پیگیری بالینی ، برداشتن فوری یا عدم انجام عمل را توصیه می کند.

محققان دریافتند ابزار آنها دارای دقت بالایی است که با اجماع متخصصان پوست مطابقت دارد. محققان به این ابزار اجازه دادند 100 عکس از پوست را ارزیابی کند ، سپس خروجی های مدل را با توصیه های 157 متخصص پوست با استفاده از همان مجموعه عکس مقایسه کردند. از نظر آماری ، این مدل با توصیه های تجمیعی همه متخصصان پوست بهتر از سطح توافق بین هر دو متخصص پوست با یکدیگر بود.

با این حال ، این ابزار موفق اثبات مفهوم با یک هشدار همراه است: در حالی که بر روی مجموعه داده های متعدد تصویر آزمایش شده بود ، تقریباً هیچ یک از تصاویر شامل عکس هایی از پوست افراد قهوه ای یا سیاه نبود. این یک مشکل بزرگ است ، زیرا BIPOC نرخ بقای کلی کمتری برای سرطان پوست دارد. در حقیقت میزان بقای پنج ساله بیماران غیر سفیدپوست مبتلا به ملانوم 20 درصد کمتر از بیماران سفید پوست است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 203
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران