پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 594052 تاریخ : 1400/11/19-14:00:33
,10028,22,
همایش هم اندیشی مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با شرکای اجتماعی سازمان در استان

همایش هم اندیشی مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با شرکای اجتماعی سازمان در استان

همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، مدیر کل تامین اجتماعی کردستان در نشست هم اندیشی با شرکای تامین اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی را حاصل مشارکت کارگر، کارفرما و دولت دانست و عنوان نمود: ماهیت و اساس شکل گیری این سازمان، مبتنی بر مشارکت، تعامل، تفاهم، همگرایی و هم افزایی کارگران، کارفرمایان و دولت و مجوعه شرکای اجتماعی سازمان بوده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید صلاح قریشی، مدیرکل تامین اجتماعی کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، با تاکید بر اصل سه جانبه گرایی و افزایش تعاملات فی ما بین و رعایت تکریم مجموعه شرکاء اجتماعی و بازنشستگان سازمان گفت: خدمت گیرندگان سازمان تامین اجتماعی قشر زحمت کش و مولد جامعه هستند و تامین امنیت خاطر و پشتیبانی بیمه ای از این گروه از جمله کارکردهای سازمان تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان تامین اجتماعی تعامل سازنده با تشکل های اجتماعی و قرار گرفتن در کنار بیمه شدگان است، اظهار امیدواری نمود با افزایش تعامل دوسویه در این راستا گام های مثبت و مطلوبی برداشته شود و با نقش آفرینی شرکای اجتماعی سازمان در عرصه قانون گذاری، تصمیم گیری و سیاست گذاریها و به کارگیری ظرفیت کنشگران، مشکلات به صورت مناسب تر و بهینه تر شناخته و رفع شوند و نتیجه این ارتباطات و تعاملات دوسویه افزایش ضریب پشتیبان و تقویت این صندوق به عنوان سرمایه بین النسلی باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان به توسعه ارائه خدمات غیر حضوری به منظور تکریم مجموعه تحت پوشش در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و اذعان داشت: اطلاع رسانی مستمر و جامع، به منظور شناساندن طرح و ترغیب بیمه شدگان به استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان، لازمه موفقیت این طرح خواهد بود و با استفاده از این شرایط فراهم شده، کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی می توانند بدون خروج از منزل و محل کار، هم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir و هم از طریق سامانه تلفنی 1420 تمام درخواست های خود را از تامین اجتماعی به ثبت برسانند و پیگیری کنند.

قریشی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 646 هزار و 683 نفر تحت پوشش تامین اجتماعی کردستان قرار دارند که 38.1 درصد از جمعیت کل استان را در بر می گیرد.

وی تعداد کارگاه های فعال تحت پوشش تامین اجتماعی را حدود 18 هزار واحد اعلام کرد و گفت: بخش بیمه ای تامین اجتماعی استان با 22 واحد اجرایی، در حال خدمات رسانی به اقشار مختلف مردم کردستان با ارائه 18 نوع خدمت متنوع بیمه ای است.

حبیبی نماینده بازنشستگان تامین اجتماعی استان مطالبی درخصوص وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور ارایه نموده و به مشکلات معیشتی و درمانی مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: از سازمان بابت خدمات خوب و توسعه ای که بالاخص در سالهای اخیر برای بیمه شدگان و بازنشستگان انجام داده است تقدیر و تشکر می نمایم.

وی ضمن تشکر از مسئولین سازمان بایت همسان سازی حقوق بازنشستگان از تلاش ها و زحمات مدیران و کارکنان تامین اجتماعی استان در زمینه توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه ای و درمانی و ارایه خدمات بهینه به بازنشستگان قدردانی کرد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار نیز با اشاره به رضایت مخاطبان از عملکرد تامین اجتماعی استان گفت: ارتقای خدمات و ارایه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی موجبات رضایتمندی بیمه شدگان را فراهم نموده است.

سید شاکر ابراهیمی با تاکید بر افزایش تعاملات دوسویه، عملکرد تامین اجتماعی استان در خصوص برقراری جلسات تعاملی را قابل تحسین ذکر کرد و افزود: تامین منابع برای انجام تعهدات سازمان به جامعه هدف با مشارکت دولت،کارفرمایان و کارگران انجام می شود یقینا ایجاد تعاملات دوسویه و تسهیل در امورات ذینفعان سازمان باعث افزایش منابع سازمان شده و در تحقق اهداف و برنامه های سازمان تامین اجتماعی موثر می باشد.

وی با اعلام اینکه تشکل های کارگری و کارفرمایی بعنوان NGO می توانند کمک بسزایی برای دستیابی سازمان تأمین اجتماعی به اهداف متعالی آن داشته باشند گفت : بی تردید بهره مندی از تجارب مجموعه شرکاء اجتماعی اثرگذار خواهد بود به خصوص اینکه همه ما به تهدیدهایی که منابع صندوق تأمین اجتماعی را هدف قرار داده است آشنایی داریم.

ابراهیمی عدم آشنایی کارگران وکارفرمایان باقوانین، بخشنامه ها و دستورالعمل های حوزه کار و تأمین اجتماعی را یکی از علل مهم تنش میان هر دو بخش کارگری و کارفرمایی دانست و بر اهمیت افزایش تعاملات و برگزاری جلسات کارشناسی در این زمینه تاکید نمود.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه آسیب به تأمین اجتماعی همه آحاد جامعه و کشور را تحت تأثیر قرار می دهد اظهار داشت: شورای اسلامی کار به عنوان یک تشکل واسط بین تامین اجتماعی و موسسات کارگری تمام تلاش خود را جهت ترغیب دستگاهها جهت پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی بکار می گیرد.

رئیس شورای اسلامی کار استان با اشاره به حق الناس بودن منابع سازمان و تعلق آن به بیمه شدگان بعنوان آسیب پذیرترین اقشار جامعه، تشکر از مدیران و مسئولین ارشد سازمان در توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار، خواستار حمایت همه جانبه و ارتقاء و توسعه استان در زمینه برنامه های سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و صنعتی شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران