پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 634877 تاریخ : 1402/01/07-12:57:12
,13,
هدفگذاری افزایش واکسیناسیون دام و طیور در سال 1402

معاون سازمان دامپزشکی خبرداد؛

هدفگذاری افزایش واکسیناسیون دام و طیور در سال 1402

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: افزایش سطح پوشش واکسیناسیون دام و طیور با خرید واکسن های مورد نیاز در سال 1402 در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «قاسم رضاییان زاده» افزود: یکی از طرح های مهم در مورد کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی، افزایش پوشش واکسیناسیون و مراقبت است و ما در سال 1402 با استفاده از همه توان نیروی انسانی که داریم و برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم شاهد حداقل کانون بیماری های دامی باشیم.

وی اظهار داشت: سال 1401 با وجود مشکلات و کمبودهایی که وجود داشت، با افزایش پوشش واکسیناسیون در جمعیت دامی کشور، شاهد کاهش 20 درصدی کانون های بیماری بودیم.

این مقام مسوول گفت: پارسال 600 هزار قلاده دام علیه بیماری هاری واکسینه شدند و برای امسال هدفگذاری شده که این عدد به 750 هزار قلاده برسد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در مورد واکسیناسیون علیه بیماری شاربن نیز برنامه ریزی کرده ایم امسال پوشش واکسیناسیون در جمعیت دام سبک را دست کم 30 درصد نسبت به سال 1401 افزایش دهیم.

وی در عین حال، کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام را از اولویت های سازمان دامپزشکی کشور در سال 1402 دانست.

رضاییان زاده، افزایش نظارت بهداشتی در سطح کشتارگاه های دام و طیور کشور را از دیگر اولویت های سازمان دامپزشکی عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا طرح برنامه ممیزی غیررسمی و رسمی کشتارگاه ها تدوین و آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اکنون نزدیک به 720 کشتارگاه دام و طیور در کشور موجود است، اذعان داشت: موضوع ممیزی غیررسمی کشتارگاه های دام و طیور از طریق تشکل های این صنف آغاز شده و ممیزی رسمی نیز در دستور کار قرار گرفته است که با استفاده از نیروهای مجرب دامپزشکی انجام می شود.

رضاییان زاده افزود: با توجه به اینکه کشتارگاه ها یکی از گلوگاه هایی است که می تواند در سلامت فرآورده های خام دامی نقش بسیار مهمی را ایفا کند، ما در بازنگری ها در سال جاری آنها را در اولویت قرار داده ایم.

وی بیان داشت: این طرح همزمان با طرح تشدید نظارت های بهداشتی ویژه نوروز 1402 و ماه مبارک رمضان به سراسر کشور ابلاغ شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 220
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران