پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 617394 تاریخ : 1401/04/08-15:01:08
,3,
هدف از برگزاری مجمع عمومی صف و ستاد، ارتقای فرهنگ پاسخگویی و بهبود عملکرد بانک است

هدف از برگزاری مجمع عمومی صف و ستاد، ارتقای فرهنگ پاسخگویی و بهبود عملکرد بانک است

«رضا قرائی پور» در جلسه مجمع عمومی صف و ستاد بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: مجمع صف و ستاد بانک، بستر مناسبی را برای توسعه فرهنگ پاسخگویی در تمام لایه های اجرایی بانک به ویژه لایه های مدیریتی صف و ستاد ایجاد کرده و در این مجمع انتظارات و درخواست های متقابل صف و ستاد از یکدیگر مطرح می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، نخستین مجمع عمومی صف و ستاد بانک (سه ماهه نخست سال 1401) با حضور دکتر «سید سعید شمسی نژاد» مدیرعامل، «حمیدرضا توسلی» عضو هیأت مدیره، دکتر «محسن سیفی» قائم مدیرعامل، «حسن تلیکانی» مشاور عالی مدیرعامل و همچنین معاونان، مدیران، رؤسای ادارات کل و مدیران شعب استان ها برگزار شد.

در ابتدای این جلسه «رضا قرائی پور» مدیر امور برنامه ریزی و توسعه بانک ابراز امیدواری کرد: برگزاری این مجمع باعث ارتقا و بهبود عملکرد بانک به ویژه در شاخص های برنامه عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: در این مجمع چهار محور پیگیری می شود. نخست رصد شاخص های اصلی برنامه عملیاتی بانک به صورت سه ماهه که در 5 محور همچون تجهیز منابع، نسبت مصارف به منابع، وصول مطالبات، درآمد عملیاتی و خدمات مشتریان بررسی می شود و در نهایت استان ها و شعب موفق و ناموفق در هر یک از شاخص ها، مشخص می شوند. برنامه عملیاتی، میثاق نامه و تعهد مدیران بانک است که تمام تلاش مدیران معطوف به تحقق آن است.

قرائی پور افزود: مورد دوم این است که مجمع صف و ستاد بانک، بستر مناسبی را برای توسعه فرهنگ پاسخگویی در تمام لایه های اجرایی بانک به ویژه لایه های مدیریتی صف و ستاد ایجاد کرده و در این مجمع انتظارات و درخواست های متقابل صف و ستاد از یکدیگر مطرح می شود و تلاش های لازم در جهت رفع موانع و پیگیری درخواست ها صورت می پذیرد.

استخراج مشکلات و پیگیری برای حل آن ها

وی مورد سوم را شناسایی و رفع موانع و مشکلاتی دانست که در مسیر اصلاح و بهبود عملکرد بانک وجود دارد و گفت: این موارد در مجمع بررسی می شود و با حضور همه اعضای محترم هیأت عامل، امکان صدور مصوبه در جلسه نیز وجود دارد. همچنین این مشکلات و موانع ثبت و دسته بندی شده و پیگیری لازم از سوی اداره کل سازمان به عنوان دبیر مجمع برای رفع آن ها صورت می پذیرد.

مدیر امور برنامه ریزی و توسعه بانک اظهار داشت: چهارمین اثر برگزاری مجمع صف و ستاد بانک این است که بستر مناسبی را برای شناسایی عملکردهای برتر در بانک و تقدیر و تشکر از آن ها فراهم کرده و فضای یادگیری از چنین عملکردهایی را فراهم می سازد. به این صورت امکان الگوسازی از عملکردهای برتر وجود دارد.

وی تأکید کرد: انتظار می رود این مجامع در سطح هر استان و با حضور رؤسای شعب در فواصل زمانی حداقل 3 ماهه برگزار شود و گزارش برگزاری مجمع استانی نیز برای مدیریت ارشد بانک ارسال شود.

تکالیف مجمع تا تحقق 100 درصدی پیگیری می شود

قرائی پور خبر داد: دبیرخانه مجمع صف و ستاد، ذیل مدیریت برنامه ریزی و توسعه، در اداره کل سازمان و برنامه ریزی ایجاد شده که متعاقباً نسبت به تکالیف مجمع تا تحقق 100 درصدی آن ها، کار را پیگیری خواهد کرد.

گفتنی است با عنایت به اجرای برنامه عملیاتی در بانک و فعالیت سامانه مربوطه جهت رصد و پایش عملکرد استان ها و شعب، مطلع کردن مدیران استان ها و سایر پرسنل صف و ستاد استان نسبت به وضعیت خود ضروری بوده و باید بهصورت دورهای عملکرد آنها ارزیابی و نسبت به آن بازخوردهای لازم ارائه شود.

به همین منظور عملکرد استان ها در مقاطع زمانی 3 ماهه، برای تحقق اهداف برنامه عملیاتی و سایر شاخص های عملکردی، مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته و جلساتی تحت عنوان «مجمع صف و ستاد بانک» برگزار می شود. بر همین اساس اولین مجمع صف و ستاد بانک در سال جاری (مقطع زمانی سه ماهه ابتدایی سال 1401) در روزهای هفتم و هشتم تیر ماه در حال برگزاری است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران