پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670624 تاریخ : 1402/09/21-17:37:10
,11,
نقشه حریم گسلی 6 شهر در مراحل پایانی تدوین است

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

نقشه حریم گسلی 6 شهر در مراحل پایانی تدوین است

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تدوین و تصویب نقشه حریم گسلی 10 شهر طی سال های گذشته خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم حریم گسلی 4 شهر تکمیل شده و 6 شهر نیز در مراحل نهایی تدوین و ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری برای تصویب قرار دارند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تدوین نقشه و حریم گسلی 10 شهر و تصویب آنها در شورای عالی شهرسازی و معماری در سال های گذشته و امسال خبر داد و گفت: در سال های گذشته نقشه و حریم گسلی 6 شهر تهران، کرج، تبریز، مشهد، کرمان، زنجان، مطالعه و تدوین شد و در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسید.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: در دولت سیزدهم در یک سال و نیم گذشته حریم گسلی 4 شهر شیراز، بم، سی سخت و اردبیل توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تدوین شد و به اتمام رسید. هم اکنون نیز نقشه حریم گسلی 5 شهر ارومیه، لاهیجان، ساری، قائمشهر و گرگان در مراحل نهایی قرار دارد و حداکثر تا دو ماه آتی به اتمام می رسد و برای تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارجاع خواهد شد.

حیدری توضیح داد: تدوین ضوابط و نقشه های حریم گسلی 24 شهر دیگر نیز در برنامه مطالعه و تدوین در سال آتی قرار دارد.

وی در خصوص فرونشست و تدوین پهنه های فرو نشستی نیز اعلام کرد: تدقیق اراضی که در دستور الحاق برای تولید مسکن قرار دارند به تناوب به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارجاع می شوند و نتیجه به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اعلام می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران