پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658190 تاریخ : 1402/05/17-11:24:19
,2,
نقش بانک توسعه تعاون در محرومیت زدایی و برقراری عدالت اجتماعی

نقش بانک توسعه تعاون در محرومیت زدایی و برقراری عدالت اجتماعی

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام داشت نقش بانک توسعه تعاون در محرومیت زدایی و برقراری عدالت اجتماعی حائز اهمیت است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، مهدی مسکنی معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم چهاردهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه تعاون اظهار داشت: وظیفه اصلی بانک توسعه تعاون تجهیز منابع بخش تعاون و توسعه تولید واحد های خرد و متوسط است.

مسکنی گفت: تعاون راهکاری مهم برای محرومیت زدایی و برقراری عدالت اجتماعی است و نقش بانک توسعه تعاون در دستیابی به این اهداف اجتماعی حائز اهمیت است.
وی افزود: سرمایه اجتماعی این بانک باید از طریق گسترش بخش تعاونی افزایش یابد و نمود بیرونی این افزایش سرمایه اجتماعی افزایش مشتریان این بانک است. این گسترش بخش تعاونی باید در دستور کار ما باشد زیرا اساس اقتصاد اسلامی بخش تعاونی است که در کتاب بزرگان و علمای دین نیز بر آن تاکید شده است.
مسکنی اضافه کرد: شایسته است تعاونگران در شهرها و روستاها حساب های خود را در بانک توسعه تعاون متمرکز کنند.
وی گفت: در جلسه شورای عالی اشتغال، رئیس جمهور تأکید نمود که 25 درصد از تسهیلات بانک های کل کشور به بخش تعاون اختصاص پیدا کند. سال گذشته هم چنین تکلیفی برای بانک ها در نظر گرفته شده بود، اما از 28 بانک کشور، 4 بانک هیچ گونه تسهیلاتی به بخش تعاون ندادند و 24 بانک دیگر در مجموع 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تعاونی از محل منابع داخلی خود و تسهیلات تکلیفی پرداخت کردند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه 1402 در تبصره 18 قرار است حساب های پیشرفت و عدالت استانی صورت گیرد که در حال حاضر در مرحله برش استانی و تخصیص منابع هستیم که به استان ها ابلاغ شده و قرار است 25 درصد از منابع بانک ها به بخش تعاون اختصاص پیدا کند و در مرداد ماه گزارشی از مجموعه تسهیلاتی که در قالب تبصره 18 به استان ها واگذار شده، اعلام خواهد شد.
مسکنی افزود: سرمایه بانک توسعه تعاون از 2.8 هزار میلیارد تومان به 6.2 هزار میلیارد تومان افزایش یافته، اما با توجه به اهداف و رسالت بانک این رقم ناکافی است تحقق سهم 25 درصدی تعاون نیازمند تقویت بانک به لحاظ مالی و نقدینگی است.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در بسیاری از نقاط جغرافیایی کشور حضور دارد و این حضور به صورت حمایتی و توسعه ای است و با توجه به حضور تعاونی ها در نقاط محروم می توان تعداد شعب بانک را در این مناطق افزایش داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران