پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 581039 تاریخ : 1400/03/03-11:56:09
,5,4,
نفت به بشکه ای 64 دلار رسید

پیش بینی ها حاکی از قیمت 80 دلاری نفت است

نفت به بشکه ای 64 دلار رسید

گلدمن ساکس پیش بینی کرده است که نفت برنت امسال حتی در صورت احیای نفت ایران به 80 دلار در هر بشکه برسد. در یادداشت این بانک آمده است که بهبود تقاضا در بازارهای پیشرفته، ضعف مصرف در آسیای جنوبی و امریکای لاتین را جبران خواهد کرد.

به گزارش بانک و صنعت، نفت به بشکه ای 64 دلار رسید، چرا که نشانه های زیادی وجود دارد که اقتصاد ایالات متحده به سرعت در حال بازگشت از همه گیری کرونا است، مهم تر اینکه احیای توافق هسته ای ایران و قدرت های بزرگ جهان، منجر به افزایش عرضه جهانی خواهد شد. بلومبرگ گزارشی از بازار نفت روز دوشنبه منتشر کرده است.

وست تگزاس اینترمدیت 0.6 درصد رشد کرد، در حالی که روز جمعه هم رشد 2.5 درصدی را ثبت کرده بود. گسترش ویروس کرونا در ایالات متحده بیشتر کاهش یافته است. مرگ و میر در فرانسه و ایتالیا رو به کاهش است که باعث افزایش مصرف سوخت خواهد شد.

مذاکرات ایران و قدرت های جهانی در وین این هفته ادامه خواهد داشت تا اختلافات طرفین در مورد توافق هسته ای حل شود. به عنوان بخشی از این روند، ایران احتمالا توافقنامه بازرسی هسته ای سازمان ملل را تمدید خواهد کرد.

نفت خام امسال رشد خوبی داشته است، چرا که سرمایه گذاران روی واکسن ها شرط بندی کرده اند و واکسن ها می توانند مقابل شیوع همه گیری در اقتصادی کلیدی را بگیرند.

البته رشد قیمت از ماه مارس که موج جدید کرونا در اقتصادهای آسیایی دیده شد، به مقداری از دست رفت. در همین زمان، مذاکرات ایران در حال پیشرفت است و سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانشان در حال کاهش محدودیت های تولید هستند.

*قیمت ها

وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل ماه ژوئیه در بورس کالای نیویورک ساعت 12 و 26 دقیقه ظهر به وقت سنگاپور، 0.6 درصد رشد کرد و به 63.93 دلار در هر بشکه رسید. اما علی رغم رشد قیمتی که روز جمعه رقم خورده بود، قیمت این شاخص هفته گذشته کاهش 2.7 درصد را تجربه کرد.

هر بشکه نفت برنت هم برای تسویه حساب ماه ژوئیه، 0.6 درصد رشد کرد و روی عدد 66.82 دلار ایستاد.

گلدمن ساکس پیش بینی کرده است که نفت برنت امسال حتی در صورت احیای نفت ایران به 80 دلار در هر بشکه برسد. در یادداشت این بانک آمده است که بهبود تقاضا در بازارهای پیشرفته، ضعف مصرف در آسیای جنوبی و امریکای لاتین را جبران خواهد کرد.

در حالی که نشانه هایی از احیای مجدد ویروس در مناطقی از آسیا دیده می شود و مالزی محدودیت هایی را اعمال کرده است، اما سیگنال های اقتصاد کلان در کشورهای توسعه یافته همچنان مثبت است.

به گفته منابع آگاه، جلسه کمیته فنی مشترک اوپک پلاس که قرار بود 25 ماه می برگزار شود، برای ارزیابی عرضه و تقاضای جهانی به 31 ام ماه منتقل شده است. جلسه بعدی برنامه ریزی شده این گروه همچنان اول ژوئن برگزار خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 255
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران