پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 576869 تاریخ : 1400/01/19-13:54:10
,21,
معیشت اساتید دانشگاه باید به عنوان مساله ای مهم درنظر گرفته شود

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

معیشت اساتید دانشگاه باید به عنوان مساله ای مهم درنظر گرفته شود

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: آموزش عالی و آموزش و پرورش در تمام کشورها از جایگاه خوبی برخوردار بوده و پیشرفت و توسعه همه کشورها در قبال کیفیت قوانین آن است.

به گزارش بانک و صنعت: علیرضا منادی سفیدان، صبح امروز 19 فروردین ماه، در نشست جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، مطرح کرد: اولین سفر استانی ما به استان خراسان رضوی صورت گرفته است و مجلس یازدهم کمی خراسانی تر بوده است.

وی افزود: آموزش عالی و آموزش و پرورش در تمام کشورها از جایگاه خوبی برخوردار بوده و پیشرفت و توسعه همه کشورها در قبال کیفیت قوانین آن است و نکته مهمی است که هرچه قانون باکیفیت تر، آموزش نیز با کیفیت تر خواهد بود. در تلاشیم در کمیسیون آموزش، موضوع قوانین و نظارت بر این موارد را درست انجام دهیم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: خدا را شاکریم که جمع فرهیخته بسیار دلسوزی دور هم هستیم و کارهایی بسیار ارزشمند انجام شده است، با دست پر به خراسان آمده ایم و در ادامه پیش خواهیم رفت. برای آموزش، 2 هزار میلیارد تومان و 10 هزار میلیارد برای نوسازی مدارس داشته ایم. امسال 500 میلیارد تومان برای 13 دانشگاه برتر تخصیص بودجه داشته ‎ایم و علاوه بر 45 درصد افزایش، حدود 53 میلیارد افزایش بودجه برای دانشگاه فردوسی داشته‎ ایم و دیگر دانشگاه ها حدود 5 تا 6 درصد افزایش بودجه داشته اند.

منادی سفیدان اظهار کرد: امروز نرخ دستمزد معلم یا استاد دانشگاه را به واقعیت نزدیک تر کرده ‎ایم، دانشگاه آزاد هم باید این نرخ را افزایش دهد. در حوزه فرهنگی دو مصوبه بود که هردو مصوبه تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بدون بودجه شکل گرفت و 70 میلیارد تومان به این سازمان تعلق گرفت و سازمانی دیگر تشکیل شد با عنوان ازدواج دانشگاهیان که هنوز به صحن شورای انقلاب فرهنگی نرسیده و 30 میلیارد تومان برای این کار درنظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: 70 میلیارد تومان برای دانشگاه پیام نور، 700 میلیارد تومان برای دانشگاه فنی و حرفه ای و برای پردیس های وزارت علوم هرچه توانسته ایم بودجه گرفتیم. باید بتوانیم علم و دانش را حمایت کنیم، معیشت اساتید باید به عنوان مساله ای مهم درنظر گرفته شود، ما نیز به این دانشگاه آمده ایم تا مشکلات را بشنویم و در حل این مشکلات قدم هایی را برداریم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 181
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران