پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433373 تاریخ : 1397/09/21-15:39:10
,20,
مشکل آب در استان‌ها مسئله‌ای ملی است و باید حل شود/ باید با جذب سرمایه‌گذار آب‌ دریا را شیرین کنیم

رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت:

مشکل آب در استان‌ها مسئله‌ای ملی است و باید حل شود/ باید با جذب سرمایه‌گذار آب‌ دریا را شیرین کنیم

رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت گفت: مشکل آب در برخی استان‌ها ‌مسئله ای ملی است و همه باید به آن توجه کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حجت الاسلام و المسلمین "حسن روحانی" روز چهارشنبه و پس از رای اعتماد هیات دولت به استانداران استان های البرز، تهران و سمنان، استانداران سراسر کشور را به تلاش مضاعف برای تسریع در پیشبرد برنامه های توسعه ای و سازندگی استان ها فرا خواند و تاکید کرد: استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت و نظام، باید در راستای سیاست اعتدالی دولت، با اولویت شایسته گزینی از همه نیروهای متخصص و بااستعداد با هر ایده و سلیقه ای، در پیشبرد فعالیتهای اجرایی استان بهره بگیرند.

روحانی به مشکل کم آبی در استان های حاشیه کویر از جمله سمنان اشاره کرد و تصریح نمود: مشکل آب در این استان‌ها باید حل شود. این ‌مسئله ای ملی است و همه باید به آن توجه کنیم. آب فراوانی در جنوب و شمال داریم که متأسفانه در این زمینه سرمایه‌گذاری اندکی شده است.
رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران تقریباً در یک منطقه خشک قرار گرفته است، اظهار داشت: ما باید برای مردم به فکر آب باشیم؛ ایران هیچ مشکل آب ندارد؛ بلکه مشکل تلاش و برنامه‌ریزی دارد؛ در جنوب و شمال آب داریم؛ چطور تمام کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از این آب استفاده می‌کنند و ما استفاده نمی‌کنیم؛ همه چشم ما به آسمان بوده که باران ببارد. خداوند منابع بزرگ آب را در کنار ما قرار داده و باید از آنها استفاده کنیم.
روحانی با بیان اینکه در شمال باید همانند دیگر همسایگان از دریای خزر استفاده کنیم، گفت: درحالی که دیگران در حال بهره‌گیری از آب دریای خزر هستند اما ما معطل مانده ایم و تماشا می‌کنیم. کشورهای همسایه در دریای خزر این همه آلودگی درست می‌کنند به گونه ای که در ساحل خزر در مازندران، گیلان و گلستان لایه نفتی روی آب بسته شده است و ما استفاده مشروع‌مان از این دریا را به بهانه‌های بسیار جزیی که نادرست و ناصحیح است، انجام نمی‌دهیم.
روحانی با تاکید بر اینکه حیات مردم و صنعت و کشاورزی وابستگی به آب دارد، گفت: نه تنها بخش صنعت و کشاورزی بلکه زندگی و حیات و راحتی مردم به آب بستگی دارد. باید سرمایه‌گذار جذب کنیم و آب‌ها را شیرین کنیم و در عمق کشور و در جاهایی که نیازمند است، بیاوریم و ان شاء‌الله با مذاکره‌ای که با محیط زیست کردیم و آنها هم الحمدالله کارهای خوبی کردند و مطالعات بسیار دقیقی انجام دادند، راه وجود دارد که هم از آب جنوب و شمال استفاده کنیم و هم اصول محیط‌زیستی را مورد مراعات قرار دهیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 228
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران