پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 635088 تاریخ : 1402/01/20-15:10:08
,13,
قیمت گوشت قرمز کاهشی شد /مرغ کیلویی 79.800 تومان

قیمت گوشت قرمز کاهشی شد /مرغ کیلویی 79.800 تومان

نرخ گوشت قرمز با گرم شدن هوا رو به کاهش بوده و در 10 روز اخیر به زیر 400 هزار تومان رسیده است اما قیمت گوشت مرغ تازه نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته و به هر کیلو 79.800 تومان رسیده است.

به گزارش بانک و صنعت، رصد هفتگی بازار اقلام خوراکی انجام شد و نرخ ها نشان از افزایش برخی محصولات دارد. نوشیدنی ها و تنقلاتی مانند انواع کیک و بیسکویت افزایش قیمت داشته و به گفته فروشندگان فروشگاه های زنجیره ای عرضه کالاهای اساسی با قیمت دولتی در حال کاهش است. از سوی دیگر با گرم شدن هوا قیمت محصولاتی مثل گوشت رو به کاهش بوده و در 10 روز اخیر گوشت قرمز هر کیلو به زیر 400 هزار تومان رسیده است (شقه گوسفندی).

گوشت مرغ سال گذشته قیمت گذاری تعزیراتی داشت و بین 50 تا 63 هزار تومان در نوسان بود امسال با افزایش قیمتی که دارد به هر کیلو حدود 80 هزار تومان رسیده است.
تخم مرغ و حبوبات تغییر قیمتی نداشته اما همان گونه که در دو گزارش قبل آمد قیمت حبوبات در شهرستان های کشور نسبت به تهران ارزان تر بوده در حالی که برخی محصولات از مرکز به مقصد استان های مختلف کشور توزیع می شود؛ در نتیجه هزینه حمل و نقل باید نرخ این اقلام را در استان ها افزایش دهد. اما اجاره بهای بالای مسکن و مغازه ها در تهران سبب شده تا نرخ برخی محصولات در مرکز کشور نسبت به استان های اقماری بیشتر باشد. البته از دیگر علل تفاوت قیمت ها به کیفیت محصولات و در بخشی از بازار هم به سلیقه ای عمل کردن فروشندگان بر می گردد.
قیمت جهانی شکر در حال افزایش است و در سال جدید هر کیلو شکر از 23 به 26 و هر کیلو قند از 29 به 33 هزار تومان رسیده است.
بازار لبنیات همچنان آرام بوده و تغییر قیمتی نداشته است. بر اساس سخنان تولیدکنندگان پس از پایان ماه رمضان در این باره تصمیم گیری می شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 248
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران