پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 593530 تاریخ : 1400/11/06-17:08:17
,5,4,
قیمت نفت به 89 دلار رسید

پس از کاهش دو دلاری در یک هفته اخیر؛

قیمت نفت به 89 دلار رسید

قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل تنش های ژئوپلیتیکی بار دیگر به 89 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه به 89 دلار در هر بشکه رسید که عمدتاً تحت تأثیر عرضه محدود و تنش های ژئوپلیتیکی در اروپا و خاورمیانه است که نگرانی ها را در مورد اختلالات بیشتر در عرضه نفت افزایش می دهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفت در صورت حمله روسیه به اوکراین، تحریم های شخصی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور را در نظر خواهد گرفت. روز دوشنبه، جنبش حوثی یمن یک پایگاه امارات متحده عربی را مورد حمله موشکی قرار داد.

استفان برنوک، تحلیلگر بازار نفت می گوید: «اضطراب ناشی از اختلالات احتمالی عرضه نفت در خاورمیانه و روسیه، رشد صعودی را در قیمت نفت بوجود آورده است.

قیمت نفت خام برنت با 61 سنت یا 0.7 درصد افزایش به 88.81 دلار در ساعت رسید، به طوری که قیمت آن به 89.50 دلار رسید که بالاترین رقم از اکتبر 2014 تاکنون بوده است.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 25 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 85.85 دلار رسید.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات نیسان سکیوریتیز، گفت: نزولی شدن عرضه نفت در بازار به دلیل تشدید تنش ها بین روسیه و اوکراین و تهدید زیرساخت ها در امارات صورت گرفته است.

منابع بازار گفتند، گزارش هفتگی از مؤسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه نشان می دهد موجودی انبارهای ایالات متحده با تاکید بر تعادل محدود عرضه و تقاضا نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا 872000 بشکه کاهش یافته است.

انتظار می رود که فدرال رزرو در ماه مارس به دلیل تمرکز بر مبارزه با تورم، برنامه های خود را برای افزایش نرخ بهره اعلام کند.

در یکی دیگر از تحولات کلیدی بازار نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش، موسوم به اوپک پلاس، در 2 فوریه برای بررسی افزایش تولید بار دیگر تشکیل جلسه خواهند داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 230
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران