پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 636959 تاریخ : 1402/03/25-13:00:54
,6,4,
قرارداد تولید خودروهای سایپا در شرکت ونیراتو توسط وزارت صنایع و تولید ملی ونزوئلا و مدیر عامل گروه سایپا امضا شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا دستاوردهای سفر به ونزوئلا را اعلام کرد:

قرارداد تولید خودروهای سایپا در شرکت ونیراتو توسط وزارت صنایع و تولید ملی ونزوئلا و مدیر عامل گروه سایپا امضا شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه در سفر رئیس جمهور به امریکای لاتین مذاکرات سازنده ای در خصوص توسعه همکاری های مشترک در صنعت خودرو با کشور ونزوئلا انجام شد، گفت: با نشست های صورت گرفته با طرف ونزوئلایی، قرار شد تولید و صادرات 200 هزار دستگاه خودرو سواری طی 5 سال، احیای کارخانه خودروسازی ونیراتو با مدیریت طرف ایرانی و همچنین ایجاد خط تولید خودروهای تجاری و مسافری در ونزوئلا، در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سایپا، محمدعلی تیموری که به همراه رئیس جمهور و هیات سیاسی و اقتصادی کشورمان به امریکای لاتین سفر کرده است، درباره دستاوردهای گروه خودروسازی سایپا در روزهای اول سفر به ونزوئلا، اظهارداشت: در سفر دو روزه رئیس جمهور به ونزوئلا و قبل از آغاز سفر او به نیکاراگوئه، تفاهم نامه ای با دولت ونزوئلا برای تولید و صادرات 200 هزار دستگاه خودرو سواری طی 5 سال منعقد وهمچنین بنا شد در فصل جدید همکاری ها، کارخانه خودروسازی ونیراتو با مدیریت طرف ایرانی احیا شود.

او با تاکید بر اینکه سفر به امریکای لاتین با هدف توسعه همکاری های مشترک و افزایش مبادلات تجاری در دولت سیزدهم انجام شد، افزود: کارخانه خودروسازی "ونیراتو" با مشارکت 36 درصدی شرکت توسعه صنایع خودرو (با سهام داری ایران خودرو و سایپا) و 64 درصدی مؤسسه ونزوئلائی کورپیونسا (وابسته به وزارت صنایع و تولید ملی ونزوئلا) در سال 85 تأسیس شد و فعالیت آن تا سال 1394 ادامه داشت و بعد از آن تا سال 1400 کارخانه یاد شده غیرفعال بود. اما با توجه به رایزنی هایی که دولت سیزدهم در راستای احیای روابط با کشورهای امریکای لاتین انجام داد، از سال 1401 همکاری های مشترک مجدد آغاز شد. ظرفیت تولید این مجموعه سالانه 30 هزار دستگاه در سه شیفت کاری است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه تا ماه های آینده 2هزار دستگاه از محصولات گروه خودروسازی سایپا به ونزوئلا صادر می شود، گفت: شبکه خدمات پس از فروش محصولات سایپا در شهرهای اصلی کشور ونزوئلا فعال شده است. پیش از این، گروه خودروسازی سایپا 8 نمایندگی خدمات پس از فروش داشت که فعالیت آن متوقف شده بود. توسعه شبکه خدمات پس از فروش گروه سایپا در کشور ونزوئلا از دیگر اقداماتی است که در ماه های آینده در این کشور دوست، انجام می شود.

او با اشاره به اینکه فعال سازی کارخانه خودروسازی "ونیراتو" و صادرات خودروهای کامل به ونزوئلا و سایر کشورهای امریکای لاتین ارزآوری مناسبی برای کشور خواهد داشت، گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با دولت ونزوئلا، پیشنهاد شد که با مدیریت گروه خودروسازی سایپا، در یکی از کارخانه های غیرفعال این کشور که پیش از این تولیدکننده خودروهای تجاری، کار، ون و سواری بود، مجددا این نوع خودروها تولید شود و تامین مالی این پروژه استراتژیک از محل اعتبارات دولت ونزوئلا خواهد بود که در نهایت با موافقت طرفین قرارداد، فعال سازی کارخانه ونزوئلا با حضور رئیس جمهور و وزیر صنایع و تولید ملی این کشور امضا شد. این شرکت بعد از گذشت 9 سال در بخش تولید سواری راه اندازی و با مدیریت سایپا شروع به تولید خودروی سواری می کند.

تیموری با تاکید بر اینکه در سیاست های جدید همکاری های مشترک، خط تولید خودروهای تجاری و مسافری در ونزوئلا ایجاد خواهد شد و در راستای آن می توان صادرات به سایر کشورهای امریکای لاتین را دنبال کرد، گفت: صادرات خودروهای کامل و قطعات منفصله به ونزوئلا از دیگر برنامه هایی است که گروه خودروسازی سایپا در دستور کار خود قرار داده است و قرار است خط تولید خودروی تجاری، توسط گروه سایپا راه اندازی و دراختیار سایپا قرار گیرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص برنامه های آتی که تهران با کاراکاس در صنعت خودرو دارد، تصریح کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده، قرار است در ماه های پیش رو با استفاده از توان مهندسی که در صنعت قطعه سازی کشور وجود دارد، در توسعه صنعت قطعه سازی ونزوئلا مشارکت کنیم و همچنین بخشی از نیاز کشور مانند رینگ آلومینیومی را از آن محل (در ونزوئلا تولید و به ایران ارسال شود) تامین کنیم.

گفتنی است، خط تولید سایپا در ونزوئلا از سال 1394 متوقف شده بود و با سفر رییس جمهور کشورمان به آمریکای لاتین، راه اندازی مجدد این خط تولید در ونزوئلا مورد توافق قرار گرفت.دولت سیزدهم درصدد است سرمایه های راکد را به جریان بیاندازد تا شاهد ارزآوری برای کشور باشیم.در سال های اوج روابط ایران و ونزوئلا توافق شد که کشورمان برای تولید خودروهای سمند و پراید در ونزوئلا سرمایه گذاری کند. در همین راستا شرکت مشترکی به نام ونیراتو (Venirauto) تأسیس شد و نام «تورپیال» برای پراید انتخاب و مونتاژ این خودرو در کاراکاس پایتخت ونزوئلا شروع شد.در مجموع از سال 2007 تا 2015 (به مدت 9 سال) 11 هزار و 605 دستگاه تورپیال در این کشور تولید شد که مشتمل بر پنج هزار و 165 دستگاه پراید 141 (تا پایان سال 90) و تعداد 6 هزار و 440 دستگاه پراید 132 (از سال 1390 به این سو) بوده است. در سال 1401 صادرات یک هزار دستگاه ساینا و کوییک تولیدی گروه خودروسازی سایپا به این کشور آمریکای لاتین در دستور کار قرار گرفت و تا پایان امسال نیز یک هزار دستگاه دیگر از این دو خودرو راهی بازار ونزوئلا خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 221
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران