پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 669405 تاریخ : 1402/07/18-19:20:04
,2,
فضای مثبتی برای توسعه مراودات و تعاملات تجاری و بانکی با روسیه وجود دارد

مدیرعامل بانک ملی ایران:

فضای مثبتی برای توسعه مراودات و تعاملات تجاری و بانکی با روسیه وجود دارد

مدیرعامل بانک ملی ایران در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی حوزه روسیه و اوراسیا با میربیزنس بانک بر لزوم ارتقای تعاملات فی مابین ایران و روسیه تاکید کرد و گفت: اکنون فضای مثبتی برای توسعه مراودات و تعاملات تجاری و بانکی با روسیه وجود دارد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر ابوالفضل نجارزاده در این نشست که مدیران ارشد بانک ملی ایران، میربیزنس بانک، مدیران اتاق بازرگانی ایران و فعالان اقتصادی روسیه و اوراسیا حضور داشتند، با بیان اینکه باید سهم ایران از بازار 800 میلیارد دلاری تجارت روسیه افزایش یابد، افزود: اکنون تاکیدات بسیاری از سوی دولت برای توسعه ارتباط با همسایگان به ویژه تجارت ایران و روسیه با توجه به کریدور شمال به جنوب وجود دارد که باید از ظرفیت های موجود بهره گیریم و یکی از این ظرفیت ها بخش نظام بانکی است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال رفع موانع تجارت میان دو کشور هستیم و بانک ملی ایران تا زمان حل و فصل مسایل پیش رو در کنار بازرگانان و تجار خواهد بود، تصریح کرد: مسایل مربوط به حوزه بانک ملی ایران و میربیزنس بانک را به طور جد دنبال می کنیم اما مسایل فراتر باید با همکاری دولت و بانک مرکزی پیگیری شوند. همچنین میربیزنس بانک یک ظرفیت مناسب در این حوزه است که باید بر توسعه ابزارها و خدمات مالی توجه ویژه داشته باشد.

مدیرعامل بانک ملی ایران اضافه کرد: برای گشایش خط اعتباری، اقدامات خوبی صورت گرفته که می توان در اختیار فعالان اقتصادی قرار داد. همچنین ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری های مشترک میان دو کشور وجود دارد.

نجارزاده با اشاره به رونمایی توریست کارت میربیزنس بانک برای نخستین بار در کشور با همکاری بانک ملی ایران عنوان کرد: این خدمت امکان انجام مراودات مالی را برای گردشگران کشور روسیه تسهیل و بهره برداری از خدمات بانکی برای آنها در داخل کشورمان را فراهم می کند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه توسعه روابط با دیگر کشورها از طریق میربیزنس بانک ظرفیت های خوبی را در اختیار فعالان اقتصادی کشورمان قرار می دهد، خاطر نشان کرد: کریدور شمال به جنوب هم یک فرصت تاریخی برای دو کشور روسیه و ایران است که باید برای ایفای نقش و استفاده از این ظرفیت برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 263
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران