پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 619274 تاریخ : 1401/06/09-13:03:33
,17,7,
علل نوسانات قیمت طلا و سکه/ حباب سکه همچنان بالای یک میلیون تومان

علل نوسانات قیمت طلا و سکه/ حباب سکه همچنان بالای یک میلیون تومان

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تشریح علل نوسانات نرخ طلا و سکه طی روزهای گذشته، گفت: حباب سکه یک میلیون و 350 هزار تومان است که نسبت به روزهای قبل حدود 200 هزار تومان بزرگ شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، نادر بذرافشان در مورد وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار کرد: از حدود یک ماه پیش که وارد ماه های محرم و صفر شدیم روند تقاضا در بازار مصنوعات طلا و سکه طبق سالهای قبل، کم شد.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: همچنین با توجه به انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی، نوسانات بازار ارز و نوسانات بازار اونس جهانی، قیمت ها در بازار طلا و سکه نیز دچار نوسان شد. بر همین اساس اگر مردم بخواهند خریدی هم انجام دهند در این نوسانات دچار مشکل می شوند.

وی ادامه داد: در این مدت بین 300 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان در نرخ سکه نوسان داشتیم؛ به گونه ای که در یک مقطعی ریزش و در یک مقطعی افزایش قیمت را شاهد بودیم.

بذرافشان با بیان اینکه هم اکنون نوسانات قیمتی بین یک تا 3 درصد بوده است، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه اونس جهانی و نرخ ارز نوسان خاصی نداشته، قیمت ها به حداقل و ثبات رسیده است. به نظر می رسد که طی روزهای آینده نوسان خاصی نخواهیم داشت و نوسان نهایتاً تا 3 درصد خواهد بود.

حباب سکه 200 هزار تومان بزرگ شد

وی در مورد میزان حباب سکه هم تصریح کرد: در حال حاضر حباب سکه یک میلیون و 350 هزار تومان است که نسبت به هفته های گذشته در حدود 200 هزار تومان افزایش یافته است.

بذرافشان یادآور شد: نوسانات نرخ ارز در این هفته موجب افزایشی شدن قیمت طلا و سکه شد؛ اما به هر حال در شرایط فعلی تقاضای خاصی در بازار طلا و سکه نداریم.

آخرین قیمت طلا و سکه

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد آخرین قیمت طلا و سکه نیز گفت: طبق آخرین معاملات هر قطعه سکه تمام طرح جدید با حدود 300 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، 13 میلیون و 750 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با حدود 200 هزار تومان کاهش 13 میلیون و 200 هزار تومان قیمت داشتند.

وی اضافه کرد: نیم سکه و ربع سکه به ترتیب حدود 200 و 100 هزار تومان تا پایان هفته کاهش داشته، به گونه ای که نیم سکه هفت میلیون و 900 هزار تومان و ربع سکه 4 میلیون و 950 هزار تومان قیمت داشته اند.

بذرافشان گفت: سکه های یک گرمی با حدود 120 هزار تومان افزایش به 3 میلیون تومان رسید. در حال حاضر اونس جهانی طلا نیز در محدوده 1721 دلار قرار دارد.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: همچنین هر گرم طلای 18 عیار حدود 5 هزار تومان هزار تومان افت قیمت پیدا کرد. بر این اساس هر گرم طلا 18 عیار، یک میلیون و 271 هزار تومان معامله شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران