پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 657686 تاریخ : 1402/04/27-18:55:58
,3,22,
ضرورت گسترش پرداخت وام های قرض الحسنه در جامعه

ضرورت گسترش پرداخت وام های قرض الحسنه در جامعه

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در قزوین با تأکید بر ضرورت گسترش وام های قرض الحسنه گفت: بانک های قرض الحسنه علاوه بر اینکه به کارخانه ها و کارگاه های تولیدی با شرایطی ویژه وام پرداخت می کنند، وام های کوتاه مدت و بلندمدتی تا سقف 300 میلیون تومان نیز برای عموم مردم در نظر گرفته اند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، «کاوه نائینی» مدیر شعب بانک در استان قزوین با شرکت در برنامه گفت وگوی ویژه رادیو گفت وگو با موضوع «جایگاه بانکداری قرض الحسنه در جامعه و نقش آن در رونق تولید» اظهار داشت: بانکداری قرض الحسنه در سال 1317 و با راه اندازی صندوق اثنی عشری در ایران افتتاح شد و به سرعت مورد توجه اکثریت مردم قرار گرفت و امروزه شاهد فعالیت بانک های تخخصی قرض الحسنه مهر ایران و رسالت هستیم.

وی ادامه: این بانک ها با پرداخت وام های بدون سود به ارکان تولید، نقش به سزایی در پیشرفت اقتصاد و جلوگیری از تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و بنگاه های تولیدی داشته اند.
این کارشناس حوزه پولی و بانکی با اشاره به روند بازپرداخت وام های قرض الحسنه، گفت: بر اساس قوانین بانک مرکزی، بانک های قرض الحسنه موظفند تا زمان بازپرداخت وام را برای وام گیرنده، نهایتاً تا 5 سال معادل 60 ماه اعلام کنند که البته بنا به مبلغ و نوع استفاده آن از 6 ماه آغاز و تا 60 ماه ادامه می یابد.
وی در ادامه افزود: بانک های قرض الحسنه علاوه بر اینکه به کارخانه ها و کارگاه های تولیدی (اشتغال زایی و کارآفرینی) با شرایطی ویژه وام پرداخت می کنند، به عموم مردم نیز وام های کوتاه مدت و بلندمدتی تا سقف 300 میلیون تومان پرداخت می کنند که بر روند زندگی و اوضاع معیشتی آن ها آثار گسترده و به سزایی می گذارد.
نائینی با تأکید بر آثار گسترده وام های قرض الحسنه در روند اشتغال زایی و توسعه تولید اظهار داشت: بانک های قرض الحسنه همواره تلاش خود را به کار گرفته اند تا بیشترین حمایت های مالی را با کمترین نرخ کارمزد از مراکز تولیدی کشور داشته باشند و برای تحقق این مهم طرح های ویژه بسیاری را در دستور کار قرار داده اند که مهم ترین آنها طرح حمایتی و طرح کالاکارت است.
وی ادامه داد: در طرح های حمایتی، کارفرمایان با هدف حمایت از پرسنل خود، 50 درصد از همه وام های پرداختی را متقبل می شوند و 50 درصد دیگر را بانک عهده دار می شود تا ضمن پرداخت وام به افراد درخواست کننده، اصل امید و انگیزه را در افراد بیدار کند. در چنین شرایطی افراد با انگیزه ای دو چندان کار می کنند و بی تردید این روند بر چرخه تولید اثربخش خواهد بود.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه افزود: طرح کالاکارت نیز از ابعاد منحصر به فردی در جامعه برخوردار است؛ بدان معنا که مختص به خرید کالاهای داخلی است و ضمن اینکه رونق تولید را ایجاد می کند، از ایجاد تورم در جامعه نیز جلوگیری می کند زیرا فرد ملزم است تا از آن وام فقط برای خرید کالا استفاده کند.
وی در پایان متذکر شد: باید الگوی بانکداری کشور را به سوی بانکداری قرض الحسنه هدایت کنیم تا ضمن رفع مشکلات اقتصادی جامعه، گامی مؤثر در مسیر رونق تولید برداشته باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران