پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 580097 تاریخ : 1400/02/20-15:09:13
,13,10033,22,
شیوع بیماری لک پوسته استخوانی در باغات پسته کرمان و فارس

توصیه های هواشناسی به کشاورزان

شیوع بیماری لک پوسته استخوانی در باغات پسته کرمان و فارس

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی به کشاورزان کرمانی و شیرازی برای چگونگی برخورد با عارضه لک پوست استخوانی در باغات پسته توصیه هایی کرده است.

به گزارش بانک و صنعت، مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ،گفت: از روز دوشنبه تا پایان هفته در مناطق شمال غرب، استان اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و راسته البرز و زاگرس به ویژه زاگرس جنوبی در استان های کرمان، یزد و فارس احتمال بارش های رگباری وجود دارد.

او بر اساس این پیش بینی ها به کشاورزانی که در این مناطق به باغداری و زراعت مشغول هستند توصیه هایی کرد و گفت: با توجه به ابرناکی، بارندگی و کاهش دما در استان های کرمان و فارس و احتمال شیوع بیماری لک پوست استخوانی، پسته کاران مراقب این عارضه و خسارت احتمالی آن باشند و از آبیاری باغات پسته خودداری کنند، زیرا این بیماری را تشدید می کند.
او افزود: گلخانه داران مناطق جنوبی کشور در استان های کرمان، یزد و قسمت هایی از فارس و همچنین مناطق مرکزی مراقب سازه های گلخانه ای در مقابل تند باد های شدید باشند.
حقیقت با اشاره به احتمال ریزش تگرگ در مناطق جنوبی و مرکزی کشور، وقوع رگبار باران و رعد و برق را در راسته زاگرس و البرز پیش بینی کرد و تصریح کرد: عشایری که در این مناطق فعالیت می کنند یا در حال کوچ هستند به دلیل احتمال برخورد با صاعقه به ارتفاعات نروند و همچنین به حاشیه رودخانه های فصلی نزدیک نشوند.
او به شالیکاران شمالی در زمان فعالیت در شالیزار احتمال برخورد با صاعقه را هشدار داد و گفت: صنعت نوغانداری در استان های گیلان، مازندران و خراسان رضوی در آستانه فعالیت است. با توجه به نوسانات دمایی و کاهش دما، نوغانداران دمای جایگاه پرورش نوغان را تنظیم کنند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 362
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران