پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 637070 تاریخ : 1402/03/30-10:13:25
,10029,4,
شناسایی یک باکتری که موجب بروز اِندومتریوز می شود

یافته جدید محققان؛

شناسایی یک باکتری که موجب بروز اِندومتریوز می شود

یک گزارش جدید نشان می دهد که مشکل دردناک اِندومتریوز ممکن است با عفونت باکتریایی مرتبط باشد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از هلث لاین، در یک مطالعه، باکتری به نام Fusobacterium در 60 درصد از زنان مبتلا به اندومتریوز یافت شد.

یافته ها نشان می دهد که میکروب ها می توانند در ایجاد اِندومتریوز نقش داشته باشند، اما تحقیقات بیشتری برای درک این رابطه مورد نیاز است.

اندومتریوز، یک وضعیت دردناک است که در آن پوشش رحم در خارج از رحم رشد می کند.

محققان همچنین درمان هایی را روی موش ها آزمایش کردند و دریافتند که آنتی بیوتیک هایی که فوزوباکتریوم را هدف قرار می دهند ممکن است اندازه و فراوانی ضایعات مرتبط با اِندومتریوز را کاهش دهند.

اگرچه یافته ها نشان می دهد که میکروب ها می توانند در ایجاد اِندومتریوز نقش داشته باشند، تحقیقات بیشتری برای درک این رابطه و اینکه آیا آنتی بیوتیک ها ممکن است یک درمان مؤثر در انسان باشند، مورد نیاز است.

اِندومتریوز تقریباً 10 درصد از زنان را تحت تأثیر قرار می دهد، با این حال، علل آن به خوبی شناخته نشده است.

محققان امیدوارند این یافته ها به گزینه های درمانی جدیدی برای افراد مبتلا به اندومتریوز منجر شود، زیرا تشخیص و درمان این بیماری بسیار دشوار است.

دکتر «دیوید هرتزوگ»، مدیر بخش جراحی زنان و زایمان کم تهاجمی بیمارستان دانشگاه استاتن آیلند، می گوید: «این مطالعه نشان می دهد که یک علت عفونی بالقوه وجود دارد که سلول های طبیعی را به سلول های التهابی محرک اندومتریوز تبدیل می کند. این یافته بسیار جالب است زیرا درمان هدفمند آنتی بیوتیکی قطعاً به کاهش بیماری های علامت دار کمک می کند.»

محققان دریافتند که آنتی بیوتیک ها میزان فوزوباکتریوم را در موش ها کاهش می دهند و به نظر می رسد که ابتلاء به اندومتریوز را به تأخیر می اندازند و تعداد و اندازه ضایعات را کوچک می کنند.

محققان می گویند این گزارش نشان می دهد که آنتی بیوتیک ها می توانند درمان مؤثری برای برخی موارد اندومتریوز باشند.

تحقیقات بیشتری برای درک بهتر اینکه چرا این باکتری ممکن است به اندومتریوز منجر شود و چگونه آنتی بیوتیک ها ممکن است به درمان این بیماری کمک کنند، مورد نیاز است.

اکنون یک کارآزمایی بالینی بر روی زنان در حال انجام است تا مشخص شود آیا آنتی بیوتیک ها ممکن است به اندومتریوز کمک کنند یا خیر.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 255
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران