اما نکته قابل توجه آن است که شرکت های بیمه در کجای این فضای کسب و کار قرار دارند و برای افزایش سطح خدمات بر بستر اینترنت چه باید انجام دهند.

در این رابطه حامد عابدینی- سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری شرکت بیمه رازی گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت های صنعت بیمه به حوزه کسب و کار برخط و ارائه خدمات بر بستر اینترنت ورود نکرده اند.

او ادامه داد: شرکت های کارگزار برخط نیز آنطور که باید به موضوع ارائه خدمات و فروش بیمه نامه ورود نکرده اند و در لایه های ابتدایی کسب و کارهای برخط فروش بیمه نامه حضور دارند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری شرکت بیمه رازی یادآور شد: در مرحله نخست شرکت های صنعت بیمه باید زیرساخت حضور و فعالیت شبکه فروش بر بستر اینترنت را فراهم کنند که این مهم را می توان در قالب مارکت پلیس(بازارگاه برخط) پیگیری کرد.

عابدینی تاکید کرد: از آن سو مارکت پلیس برای شرکت های بیمه به ویژه بیمه رازی اهمیت دارد که نمایندگان و شبکه فروش شرکت می توانند در این محل برای ارائه خدمات و فروش حضور پرقدرت داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: مارکت پلیس هایی که از سوی شرکت های بیمه ایجاد می شود، حفظ حقوق شبکه فروش را در اولویت دارد و در کنار آن توسعه فروش و خدمات بیمه ای رقم خواهد خورد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری شرکت بیمه رازی با تاکید بر اینکه در مارکت پلیس ها مشاوره، جذب، صدور، پیگیری فرآیند خسارت، نگهداشت مشتری و تمدید بیمه نامه به صورت برخط از سوی نمایندگان انجام خواهد شد، یادآور شد: در مارکت پلیس می توان رفتار و خواست مشتری و نماینده را رصد و در زمان مناسب به آن پاسخ مناسب و هوشمندانه ارائه کرد، که این موضوع رضایت بیمه گذار، مخاطبان و شبکه فروش را به همراه خواهد داشت.

او دیگر دستاورد راه اندازی مارکت پلیس توسط شرکت های بیمه را اعتمادسازی دانست و یادآور شد: بیمه گذاران و مخاطبان به دنبال خرید بیمه یا خدمات نیستند، بلکه به دنبال دریافت حس امنیت، آرامش و احترام هستند.

عابدینی در انتها گفت: در زمینه ارائه خدمات به مشتریان، افزایش ارتباط و در دسترس بودن بسیار مهم و تاثیرگذار است که این موضوع در مارکت پلیس نیز دیده شده است.