پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 587447 تاریخ : 1400/06/09-11:41:30
,15,4,
سیستم هوش مصنوعی قابل کاشت برای تشخیص و درمان زودهنگام بیماری ها توسعه یافته است

سیستم هوش مصنوعی قابل کاشت برای تشخیص و درمان زودهنگام بیماری ها توسعه یافته است

هوش مصنوعی (AI) اساساً پزشکی و مراقبت های بهداشتی را تغییر خواهد داد. با استفاده از ECG ، EEG یا اشعه ایکس و کمک یادگیری ماشینی در تجزیه و تحلیل بیماریها می توان بیماری رابر اساس تغییرات ظریف در مراحل اولیه تشخیص داد.

به گزارش بانک و صنعت، با این حال ، کاشت هوش مصنوعی در بدن انسان هنوز یک چالش مهم فنی است.

دانشمندان TU اکنون برای اولین بار موفق به توسعه یک پلت فرم AI قابل کاشت سازگار با زیست محیطی شده اند که الگوهای سالم و آسیب شناختی را در سیگنال های بیولوژیکی مانند ضربان قلب طبقه بندی می کند. تغییرات پاتولوژیک را حتی بدون نظارت پزشک تشخیص می دهد.

در این پروژه ، تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور کارل لئو ، روشی را برای طبقه بندی زمان واقعی سیگنال های زیستی سالم و بیمار بر اساس یک تراشه AI زیست سازگار نشان می دهند. آنها از شبکه های فیبر مبتنی بر پلیمر استفاده کردند که از نظر ساختاری شبیه مغز انسان است و اصل هوش مصنوعی نورومورفیک محاسبه مخزن را فعال می کند.

آرایش تصادفی الیاف پلیمری به اصطلاح "شبکه مکرر" را تشکیل می دهد که به آن امکان پردازش داده ها ، مشابه مغز انسان را می دهد. غیر خطی بودن این شبکه ها قادر است حتی کوچکترین تغییرات سیگنال را تقویت کند ، که - برای مثال در مورد ضربان قلب - ارزیابی آنها اغلب برای پزشکان دشوار است.

با این حال ، تبدیل غیر خطی با استفاده از شبکه پلیمر این امکان را بدون هیچ مشکلی امکان پذیر می کند.

برنامه های کاربردی بالقوه برای سیستم های هوش مصنوعی قابل کاشت متعدد است: به عنوان مثال ، می توان از آنها برای نظارت بر آریتمی های قلبی یا عوارض بعد از عمل استفاده کرد و آنها را از طریق تلفن هوشمند به پزشکان و بیماران گزارش داد و امکان کمک سریع پزشکی را فراهم کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 226
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران