پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 620204 تاریخ : 1401/07/19-11:57:22
,13,
سند الگوی کشت محصولات کشاورزی رونمایی و ابلاغ شد

سند الگوی کشت محصولات کشاورزی رونمایی و ابلاغ شد

سند الگوی کشت محصولات کشاورزی برای سال زراعی 1401- 1402 امروز رونمایی و ابلاغ شد.

به گزارش بانک و صنعت، اولین جلسه سراسری الگوی کشت محصولات کشاورزی برای سال زراعی 1401- 1402 با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر جهادکشاورزی، نمایندگان مجلس و معاونین وزیر جهادکشاورزی رونمایی و ابلاغ شد.

در این جلسه محمدقربانی - معاون وزیر جهادکشاورزی - با بیان اینکه یک وجه از الگوی کشت امنیت غذایی و وجه دیگر انتخاب مصرف کنندگان است، اظهار کرد: این مهم امروز توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ خواهد شد و بازیگران متفاوتی از جمله وزارت کشور، وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نفت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان محیط زیست، وزارت اقتصاد و صدا و سیما دارد که این وزارتخانه ها و بخش های دولتی بایستی در کنار بخش خصوصی به تحقق این امر کمک کنند.
وی با بیان این که الگوی کشت را بر اساس داده های حال حاضر تکمیل کرده ایم و برای آینده تلاش می کنیم تا این طرح قوی تر شود، ادامه داد: از نظرات دانشگاهیان، نخبگان در این طرح استفاده شده و در ادامه مسیر نیز این روند ادامه دارد.
الگوی کشت موضوع ملی و فراقوه ای است
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که برای سال آینده حداقل 40 همت برای این طرح نیاز است، گفت: مدیریت الگوی کشت ملی، فراقوه ای و چند وجهی است و نظام هماهنگ ساز را می طلبد.
قربانی در ادامه افزود: بایستی در 10 تا 11 استان مجری ویژه الگوی کشت داشته باشیم، زیرا این مهم سبب می شود تا بتوانیم انتظاراتی را که از الگوی کشت داریم عملیاتی کنیم.
وی تصریح کرد: بر اساس قانون بودجه سال 1401 تسهیلات یارانه، یارانه نهاده ها و عوامل تولید، کمک های بلاعوض، امتیازات فنی و اعتباری، بیمه و... را به سمت الگوی کشت هدایت خواهیم کرد. همچنین تخفیفات بیمه ای بر روی سبد محصولات راهبردی برنامه ریزی شده است و کشاورزانی که محصولات راهبردی مورد تایید در الگوی کشت را بپذیرند شامل این تخفیفات می شوند.
معاون وزیر جهادکشاورزی در پایان گفت: همچنین در این طرح بخشودگی 50 درصدی آب بها در نظر گرفته شده و به ازای افزایش بهره وری نیز 50 درصد تخفیف شامل کشاورزان می شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 256
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران