پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 635427 تاریخ : 1402/01/31-22:04:37
,11,
ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی بلیت هواپیما را اعلام می کند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی بلیت هواپیما را اعلام می کند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بنا به پیشنهاد انجمن شرکت هواپیمایی بحث تغییر قیمت بلیت های هواپیمایی مطرح شد بر اساس مصوبه دولت، ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی بلیت هواپیما را اعلام می کند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص قیمت بلیت های هواپیما گفت: بنا به پیشنهاد انجمن شرکت های هواپیمایی بحث تغییر قیمت بلیت های هواپیمایی مطرح شد چرا که قیمت بلیت هوایی مدت زمان زیادی بدون تغییر مانده است،

محمدی بخش ادامه داد: هم در سال 1400 و هم سال 1401 افزایش قیمت اتفاق نیفتاد. در واقع از تیرماه 1400 تاکنون، قریب به مدت 22 ماه هیچ گونه افزایش قیمتی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز که بخش اعظمی از هزینه شرکت های هوایی بر این مبناست، همچنین حقوق و دستمزد و تورم، پیشنهاد این انجمن در اردیبهشت ماه سال قبل افزایش 40 تا 45 درصدی قیمت بلیت بود که سازمان هواپیمایی کشوری در سال 1401 آن را در شورای عالی 30 درصد مصوب کرد اما این افزایش قیمت از اردیبهشت ماه سال پیش، به دلایل متعدد اعمال نشد.

به گفته محمدی بخش طی مدتی که افزایش قیمت اتفاق نیفتاده بود، انجمن شرکت های هواپیمایی درخواست جدیدی را در شورای عالی ترابری به صورت افزایش 100 درصدی مطرح کرد که مقرر شد در ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: نظر سازمان هواپیمایی کشوری نیز اخذ شده است اما به معنای افزایش 100 درصدی نیست و ما در صدد کمک به ایرلاین ها هستیم که بایستی در شرایط استاندارد اداره شوند و چالش جدی برای این صنعت به وجود نیاید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خاتمه گفت: بر اساس مصوبه دولت هر زمانی که نظر ستاد تنظیم بازار اخذ شود، این اعمال تغییر قابل اجراست.

گفتنی است محمدی بخش پیش از این امضای تفاهم نامه هوانوردی با بیش از 30 کشور دنیا خبر داده بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران