پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 671105 تاریخ : 1402/10/24-17:31:02
,2,
سامانه چک دیجیتال(چکاد) به زودی در بانک مسکن راه اندازی می شود

معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات:

سامانه چک دیجیتال(چکاد) به زودی در بانک مسکن راه اندازی می شود

دکتر رسول لطفی معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن از پیاده سازی خدمت چک دیجیتال در بسترهای مختلف این بانک و عملیاتی شدن آن پس از طی مراحل آزمون و دریافت گواهینامه های لازم از بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از بانک مسکن ، عضو هیات عامل بانک مسکن گفت: سامانه چک دیجیتال در حال حاضر بر روی بستر همراه بانک(شامل نسخ اندروید و ios) و نسخه تحت وب همراه بانک(PWA) پیاده سازی شده و در آینده نزدیک نیز در درگاه اینترنت بانک قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: این سامانه در فرایند دریافت گواهینامه های مورد نیاز از بانک مرکزی قرار دارد که پس از انجام آزمون ها، جهت بهره برداری مشتریان در درگاه های مجازی فعال خواهد شد.
دکتر لطفی افزود: بانک مرکزی به منظور تامین مقدمات گردش چک های دیجیتال در کشور، زیرساخت لازم جهت صدور و تبادل چک های الکترونیکی، مبتنی بر امضای الکترونیکی را فراهم و در اختیار بانک ها و مشتریان شبکه بانکی قرار داده است.
وی ادامه داد: رویکرد اصلی این سامانه، به حداقل رساندن مخاطرات و کاستی های موجود در فرآیندهای چک کاغذی و ارائه روشی امن و در عین حال ساده برای مشتریان و بانک ها است. در همین راستا بانک مسکن نیز نسبت به راه اندازی خدمت چک دیجیتال (چکاد) در درگاه همراه بانک خود اقدام کرده است که تمامی الزامات و نیازهای مشتریان مرتبط با موضوع چک در آن مد نظر قرار گرفته است.
چک دیجیتال نوع جدیدی از چک است که سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقد شوندگی نسبت به چک های کاغذی دارد؛ تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست و با یک امضای الکترونیک اعتبار پیدا می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 228
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران