پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 619611 تاریخ : 1401/06/27-15:37:43
,10028,
سازمان تأمین اجتماعی زودتر از مهلت قانونی، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد:

سازمان تأمین اجتماعی زودتر از مهلت قانونی، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اعلام پیوستن سازمان تامین اجتماعی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، این سازمان را یکی از سازمان هایی معرفی کرد خیلی زودتر از مهلت قانونی، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه خود در فضای مجازی در این زمینه نوشت: خوشبختانه یکی از دستگاه هایی که در دولت سیزدهم و در جریان شکل گیری دولت هوشمند، خیلی زودتر از مهلت قانونی، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد، سازمان تأمین اجتماعی بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این سازمان با اتصال و اشتراک بانک های اطلاعاتی خود در پنجره ملی، تا الان قادر به ارائه 42 خدمت برخط به میلیون ها بیمه شده است که در گذشته مجبور بودند با صرف وقت، هزینه و انرژی قابل توجهی، خود را برای دریافت خدمات مورد نیاز به مراکز تأمین اجتماعی برسانند.
زارع پور تأکید کرد: امروز میلیون ها هموطن برای خدماتی چون دریافت سابقه خدمات بیمه، محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگان، بیمه کارگران ساختمانی، خدمات سلامت، پرونده الکترونیک، دریافت تأییدیه از مراجع پزشکی، درخواست کمیسیون پزشکی، هدیه ازدواج و نسخه الکترونیکی دیگر نیاز به مراجعه حضوری به مراکز تامین اجتماعی در شهر و روستا را ندارند و در هر ساعت از شبانه روز و در زمان بسیار کوتاهی، می توانند این خدمات را به صورت کاملاً رایگان دریافت کنند.
لازم به ذکر است در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی در سامانه خدمات الکترونیک و غیرحضوری خود که از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز در دسترس است، قادر به ارائه انواع خدمات بیمه ای به 45 میلیون بیمه شده، کارفرما، بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش این سازمان است.
انعقاد قرارداد بیمه اختیاری و پرداخت حق بیمه، انعقاد قرارداد بیمه مشاغل آزاد از جمله بیمه زنان خانه دار و و بیمه دانشجویان و پرداخت حق بیمه، مشاهده حکم و فیش حقوقی بازنشستگان، درخواست هدیه ازدواج، درخواست کمک هزینه وسایل کمک پزشکی، ارسال لیست حق بیمه و پرداخت آن از سوی کارفرمایان، درخواست احتساب سوابق ایام سربازی به عنوان سابقه بیمه پردازی و پرداخت حق بیمه مقرر و ... از جمله خدماتی است که در حال حاضر بیمه شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان برای دریافت این خدمات هیچ نیازی به مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی ندارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 158
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران