پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 636542 تاریخ : 1402/03/10-20:56:33
,10027,
ریسک بیشتر: طبیعت در حال تغییر فرصت های بیمه های اموال و مسئولیت تا سال 2040

گزارش موردی شماره هفتادوپنج منتشر شد

ریسک بیشتر: طبیعت در حال تغییر فرصت های بیمه های اموال و مسئولیت تا سال 2040

هفتادوپنجمین شماره دوماهنامه آموزشی، پژوهشی و تحلیلی گزارش موردی ویژه فروردین و اردیبهشت 1402 ترجمه کیمیا باقری، به موضوع «ریسک بیشتر: طبیعت در حال تغییر فرصت های بیمه های اموال و مسئولیت تا سال 2040» اختصاص یافته است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، گزارش حاضر که ترجمه گزارش موسسه سوئیس ری در سال 2021 است با تمرکز بر طبیعت در حال دگرگونی، فرصت های برآمده از این تغییرات را در حوزه های بیمه های اموال و نیز مسئولیت مورد کنکاش قرار داده و راه حل هایی ارائه می دهد که راه گشای فرصت های مغتنم در صنعت بیمه است.

این گزارش به دنبال تعیین این کمیت است که چگونه رشد اقتصادی اثرات تغییرات آب و هوا، پیشرفتهای فناوری، شهرنشینی مداوم و تحولات در رژیمهای مسئولیت، ریسک اموال را تغییر می دهند.
بیمه می تواند تغییرات دگرگونی در حال وقوع در اقتصاد، جامعه و فناوری را تسهیل کند. پیش بینی و درک ریسکها، هسته اصلی ارزش پیشنهادی هر بیمه گری است. ریسکهای در حال تحول نیازمند نوآوری در داده ها، پردازش داده ها و ابزارهای تحلیلی پیشرفته هستند تا ریسکها را بیمه پذیرتر و قیمت گذاری را دقیق تر کنند.
منابع داده جدید می توانند مدل ها را بهبود ببخشند و اطلاعاتی را در مورد روندهای خارج از مجموعه دادههای سنتی موجود به بیمه گران ارائه دهند. فضای پیچیده موجود، چالش ها و فرصت های بیشماری را برای بیمهگران اموال و مسئولیت به ارمغان آورده است. با تغییر بازار بیمه اموال و مسئولیت، بیمه گران باید راهبردها و روش های جدید کار را بپذیرند و همچنین سرمایه گذاری در حوزه? دیجیتال و تحلیل را تسریع بخشند.
نتایج حاصل از این گزارش بیانگر آن است که در طول 20 سال آینده، بیمه های اموال و مسئولیت پرریسک تر و پیچیده تر می شوند و رشته اموال دارای سریعترین رشد کسب وکار اموال خواهد بود. با افزایش ریسک و پیچیدگی کسب وکار اموال، الزامات سرمایه و نیاز به بیمه اتکایی رو به فزونی می رود. به عبارت دیگر، کسب وکار مخاطره آمیزتر به معنی افزایش نیاز به سرمایه و تقاضا برای بیمه اتکایی است. همچنین به دلیل تغییرات فناورانه اجتماعی و سیستم حقوقی در رشته های مختلف مسئولیت نیز رشد قوی وجود خواهد داشت. به طوری که پتانسیل رشد بلندمدت بیمه مسئولیت ناشی از اثرات تغییرات آب و هوایی، هوش مصنوعی و تغییرات اجتماعی/حقوقی است. در مجموع صنعت و دولت ها باید با مشارکت و همکاری، شرایط را برای رشد پایدار بلندمدت ارتقا دهند.
علاقه مندان با مراجعه به وب سایت پژوهشکده بیمه و یا نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/5369/Articles/view/17477/1621/ می توانند متن کامل این نشریه را مشاهده و دریافت نمایند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 227
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران