پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 577285 تاریخ : 1400/01/23-10:44:11
,10031,
رصد یادگیری دانش آموزان عشایری و روستایی/ 64 منطقه محروم در اولویت بهبود شاخص های عدالت آموزشی

رصد یادگیری دانش آموزان عشایری و روستایی/ 64 منطقه محروم در اولویت بهبود شاخص های عدالت آموزشی

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند آموزش در مدارس روستایی و عشایری اظهار کرد: عمده آموزش ها در این مناطق حضوری بوده و رصد یادگیری حاکی از تثبیت یادگیری در دانش آموزان روستایی و عشایری در سال تحصیلی جاری است.

به گزارش بانک و صنعت: محمدرضا سیفی، درباره روند آموزش در مناطق روستایی و عشایری اظهار کرد: خوشبختانه میزان یادگیری دانش آموزان در مناطق عشایری بیشتر از دانش آموزانی بوده است که آموزش مجازی را دنبال کردند زیرا آنها به صورت حضوری آموزش دیدند و توانستند در کلاس درس شرکت کنند.

وی افزود: آموزش اغلب دانش آموزان در مناطق عشایری حضوری بود زیرا تعدادشان اندک و از کانون کرونا دور بودند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر طرحی تحت عنوان رصد یادگیری را در دست انجام داریم و نتایج نشان می دهد که تا کنون یادگیری تثبیت شده است گفت: از آنجا که معلم سرکلاس بوده و مدارس دایر بودند، یادگیری بهتری اتفاق افتاده است.

سیفی ادامه داد: آموزش در مدارس روستایی هم همینطور بود. به هرحال به علت اینکه زیرساخت های اینترنتی در همه مناطق روستایی مهیا نیست و دانش آموزان امکانات لازم را در اختیار نداشتند، عمدتا آموزش به صورت حضوری تداوم یافته و از روش های دیگری مانند توزیع درسنامه ها و آموزش تلویزیونی نیز استفاده شده است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین روند اجرای نهضت «نصیب آموزشی» که بر اساس آن قرار است در گام اول، دو منطقه در هر استان که نیازمند بهبود شاخص های عدالت آموزشی هستند به تدریج مورد توجه قرار بگیرند و بخشی از مشکلاتشان به صورت ویژه مرتفع شود گفت: اقدامات مقدماتی و اجرایی طرح مذکور از جمله برگزاری شورای راهبردی و مشارکت در تدوین برنامه عمل که قرار است از مهر 1400 به طور کامل اجرایی شود در حال انجام است.

وی افزود: 449 منطقه نیازمند بهبود شاخص های عدالت آموزشی شناسایی شده اند و از این تعداد در ابتدای راه دو منطقه در هر استان که اولویت بالاتری داشتند معرفی شدند. از استان خراسان رضوی شروع کردیم. در دو منطقه صالح آباد و زاوه اقداماتی انجام و حدود 40 تبلت نیز توزیع شد. از استان های البرز و کرمانشاه نیز بازدیدهایی به عمل آمده است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به زودی اقداماتی نیز برای دو منطقه راسک و سرباز در سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد که از جمله آنها می توان به توزیع 100 تبلت اشاره و تاکید کرد که البته هدف از برپایی این نهضت، صرفا تامین و اهدای تبلت نیست بلکه مشکلات آموزشی را فراتر دنبال کرده و قرار است همه ارگان ها درگیر شده و اقداماتی را سامان دهند.

سیفی ادامه داد: مبلغ 13 میلیارد و 700 میلیون تومان از سوی سازمان نوسازی مدارس اختصاص و تجهیزات برای مناطق هدف خریداری شده است. این نهضت با همیاری مسئولین محلی نتیجه خواهد داد و قرار است یکی از مشکلات عمده منطقه را برطرف کنیم، ممکن است مربوط به توزیع نیروی انسانی یا برآورده کردن احتیاجات اولیه مانند کیف و کفش و کتاب درسی باشد یا اینکه ممکن است در نقطه ای نیاز داشته باشند برای ادامه تحصیل جاده ای روستایی کشیده شود و زیرساخت هایی تامین شوند. نهضت نصیب آموزشی به جوانب مختلفی می پردازد و امیدوار است امسال چندین مشکل را برطرف کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران