وی افزود: آموزش اغلب دانش آموزان در مناطق عشایری حضوری بود زیرا تعدادشان اندک و از کانون کرونا دور بودند.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر طرحی تحت عنوان رصد یادگیری را در دست انجام داریم و نتایج نشان می دهد که تا کنون یادگیری تثبیت شده است گفت: از آنجا که معلم سرکلاس بوده و مدارس دایر بودند، یادگیری بهتری اتفاق افتاده است.
سیفی ادامه داد: آموزش در مدارس روستایی هم همینطور بود. به هرحال به علت اینکه زیرساخت های اینترنتی در همه مناطق روستایی مهیا نیست و دانش آموزان امکانات لازم را در اختیار نداشتند، عمدتا آموزش به صورت حضوری تداوم یافته و از روش های دیگری مانند توزیع درسنامه ها و آموزش تلویزیونی نیز استفاده شده است.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین روند اجرای نهضت «نصیب آموزشی» که بر اساس آن قرار است در گام اول، دو منطقه در هر استان که نیازمند بهبود شاخص های عدالت آموزشی هستند به تدریج مورد توجه قرار بگیرند و بخشی از مشکلاتشان به صورت ویژه مرتفع شود گفت: اقدامات مقدماتی و اجرایی طرح مذکور از جمله برگزاری شورای راهبردی و مشارکت در تدوین برنامه عمل که قرار است از مهر 1400 به طور کامل اجرایی شود در حال انجام است.
وی افزود: 449 منطقه نیازمند بهبود شاخص های عدالت آموزشی شناسایی شده اند و از این تعداد در ابتدای راه دو منطقه در هر استان که اولویت بالاتری داشتند معرفی شدند. از استان خراسان رضوی شروع کردیم. در دو منطقه صالح آباد و زاوه اقداماتی انجام و حدود 40 تبلت نیز توزیع شد. از استان های البرز و کرمانشاه نیز بازدیدهایی به عمل آمده است.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به زودی اقداماتی نیز برای دو منطقه راسک و سرباز در سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد که از جمله آنها می توان به توزیع 100 تبلت اشاره و تاکید کرد که البته هدف از برپایی این نهضت، صرفا تامین و اهدای تبلت نیست بلکه مشکلات آموزشی را فراتر دنبال کرده و قرار است همه ارگان ها درگیر شده و اقداماتی را سامان دهند.
سیفی ادامه داد: مبلغ 13 میلیارد و 700 میلیون تومان از سوی سازمان نوسازی مدارس اختصاص و تجهیزات برای مناطق هدف خریداری شده است. این نهضت با همیاری مسئولین محلی نتیجه خواهد داد و قرار است یکی از مشکلات عمده منطقه را برطرف کنیم، ممکن است مربوط به توزیع نیروی انسانی یا برآورده کردن احتیاجات اولیه مانند کیف و کفش و کتاب درسی باشد یا اینکه ممکن است در نقطه ای نیاز داشته باشند برای ادامه تحصیل جاده ای روستایی کشیده شود و زیرساخت هایی تامین شوند. نهضت نصیب آموزشی به جوانب مختلفی می پردازد و امیدوار است امسال چندین مشکل را برطرف کند.