به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد عاشوری، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی قم، در برنامه زنده رادیو تلویزیونی " تجلی خدمت " صدا و سیمای مرکز استان که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی تهیه و پخش می شود، اظهار داشت: دهه فجر هر سال فرصت مغتنمی برای بازبینی و کنکاش عملکرد اداره کل تامین اجتماعی استان قم و شناسایی نقاط قوت و ضعف احتمالی است. این دهه مبارک در عین حال موقعیت ممتازی برای جلب توجه مسئولان، نهاد های تصمیم گیر و تصمیم ساز استان به اهمیت موضوع تامین اجتماعی و ایجاد نوعی وفاق و مشارکت جمعی برای حل چالش ها و دغدغه های این حوزه است.
وی با بیان این که دهه فجر نمادی از معرفی خدمات و دستاورهای دستگاههای اجرایی به افراد جامعه است تاکید کرد: در این ایام مردم از چگونگی ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی که در قبال حق بیمه به آنان ارائه می شود، مطلع شده و نسبت به امکان استفاده بهینه از خدمات آشنا می شوند.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی قم با ارائه آماری از آخرین وضعیت خدمات رسانی این سازمان در استان اظهار کرد: تا پایان آذرماه امسال، 250 هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان قم هستند که در گروه های اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل و آزاد، رانندگان، بافندگان، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی، باربران، خادمان مساجد، زنبورداران، بیمه بیکاری و بیمه توافقی قرار گرفته اند و در این بخش نسبت به سال 57 با رشدی معادل 21 برابر مواجه هستیم.
وی جمعیت کنونی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم را 815 هزار و 700 تَن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه به سال 57 رشد حدود 20 برابری داشته است.
عاشوری افزود: در حال حاضر 14 هزار و 442 کارگاه فعال در استان قم مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و برای کارگران خود حق بیمه واریز می کنند و رشد 15 برابری را نسبت به سال 57 شاهد هستیم.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی قم گفت: در ابتدای انقلاب فقط 2 مرکز ملکی تامین اجتماعی در قم وجود داشت که هم اکنون این رقم به 18 مرکز ملکی بیمه ای و درمانی مجهز رسیده است.
وی در خصوص نحوه ارائه خدمات به مردم افزود:در ابتدای انقلاب تمام امور خدمت رسانی به صورت دستی انجام می شد و هم اینک به برکت انقلاب اسلامی و نوآوری در این حوزه، بسیاری از امور خدمت رسانی به مردم در تامین اجتماعی استان بصورت مکانیزه و غیرحضوری شده است.
عاشوری از اجرای کامل طرح 3070 در مجموعه تامین اجتماعی در استان قم خبر داد و تصریح کرد: طرح 3070 با هدف کاهش مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های این سازمان اجرایی شد. این طرح با ارائه 30 خدمت الکترونیک، توانسته است بیش از 70 درصد مراجعه به شعب و کارگزاری های این سازمان در استان قم را کاهش دهد.