پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 593937 تاریخ : 1400/11/17-15:20:58
,10028,
رشد مستمری بگیران تامین اجتماعی قم نسبت به اول انقلاب

رشد مستمری بگیران تامین اجتماعی قم نسبت به اول انقلاب

محمد عاشوری، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان قم تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان قم را 59 هزار تَن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با سال 57 در حدود 200 برابر رشد داشته است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد عاشوری، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی قم، در برنامه زنده رادیو تلویزیونی " تجلی خدمت " صدا و سیمای مرکز استان که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی تهیه و پخش می شود، اظهار داشت: دهه فجر هر سال فرصت مغتنمی برای بازبینی و کنکاش عملکرد اداره کل تامین اجتماعی استان قم و شناسایی نقاط قوت و ضعف احتمالی است. این دهه مبارک در عین حال موقعیت ممتازی برای جلب توجه مسئولان، نهاد های تصمیم گیر و تصمیم ساز استان به اهمیت موضوع تامین اجتماعی و ایجاد نوعی وفاق و مشارکت جمعی برای حل چالش ها و دغدغه های این حوزه است.

وی با بیان این که دهه فجر نمادی از معرفی خدمات و دستاورهای دستگاههای اجرایی به افراد جامعه است تاکید کرد: در این ایام مردم از چگونگی ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی که در قبال حق بیمه به آنان ارائه می شود، مطلع شده و نسبت به امکان استفاده بهینه از خدمات آشنا می شوند.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی قم با ارائه آماری از آخرین وضعیت خدمات رسانی این سازمان در استان اظهار کرد: تا پایان آذرماه امسال، 250 هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان قم هستند که در گروه های اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل و آزاد، رانندگان، بافندگان، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی، باربران، خادمان مساجد، زنبورداران، بیمه بیکاری و بیمه توافقی قرار گرفته اند و در این بخش نسبت به سال 57 با رشدی معادل 21 برابر مواجه هستیم.
وی جمعیت کنونی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم را 815 هزار و 700 تَن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه به سال 57 رشد حدود 20 برابری داشته است.
عاشوری افزود: در حال حاضر 14 هزار و 442 کارگاه فعال در استان قم مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و برای کارگران خود حق بیمه واریز می کنند و رشد 15 برابری را نسبت به سال 57 شاهد هستیم.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی قم گفت: در ابتدای انقلاب فقط 2 مرکز ملکی تامین اجتماعی در قم وجود داشت که هم اکنون این رقم به 18 مرکز ملکی بیمه ای و درمانی مجهز رسیده است.
وی در خصوص نحوه ارائه خدمات به مردم افزود:در ابتدای انقلاب تمام امور خدمت رسانی به صورت دستی انجام می شد و هم اینک به برکت انقلاب اسلامی و نوآوری در این حوزه، بسیاری از امور خدمت رسانی به مردم در تامین اجتماعی استان بصورت مکانیزه و غیرحضوری شده است.
عاشوری از اجرای کامل طرح 3070 در مجموعه تامین اجتماعی در استان قم خبر داد و تصریح کرد: طرح 3070 با هدف کاهش مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های این سازمان اجرایی شد. این طرح با ارائه 30 خدمت الکترونیک، توانسته است بیش از 70 درصد مراجعه به شعب و کارگزاری های این سازمان در استان قم را کاهش دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 223
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران