پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 617714 تاریخ : 1401/04/20-14:10:00
,13,
رشد 700 درصدی نرخ داروهای مرغ های تخم گذار/ احتمال افزایش قیمت یک شانه تخم مرغ به 130 هزار تومان

رشد 700 درصدی نرخ داروهای مرغ های تخم گذار/ احتمال افزایش قیمت یک شانه تخم مرغ به 130 هزار تومان

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: نرخ داروهای مرغ های تخم گذار افزایش 600 تا 700 درصدی را تجربه کردند. برای نمونه، قیمت واکسن 130هزار تومانی به 830 هزار تومان رسیده است.

به گزارش بانک و صنعت، ناصر نبی پور ، با بیان اینکه اقدامات دولت مردم را در مقابل تولیدکنندگان قرار می دهد، افزود: قیمت تمام شده یک کیلو تخم مرغ برای تولیدکنندگان بالای 45 هزار تومان تمام می شود این در حالیست که تخم مرغ کیلویی 35 هزار تومان عرضه می شود؛ به عبارت دیگر تولیدکنندگان کیلویی 10 هزار تومان متضرر می شوند.

وی با اشاره به افزایش 6 برابری نرخ نهاده ها، تصریح کرد: دولت بدون بررسی تبعات اصلاح نظام یارانه ای اقدام به جراحی اقتصادی کرد به همین دلیل در خردادماه شاهد فرستادن بیش از 9 میلیون مرغ تخم گذار 60 تا 70 هفته ای به کشتارگاه ها بودیم.
این فعال اقتصادی تاکید کرد: نرخ منطقی تخم مرغ درب واحدهای تولیدی باید کیلویی 48 تا 50 هزار تومان شود. همچنین یک شانه تخم مرغ 2 کیلویی درب مرغداری ها با احتساب سود 5 تا 6 درصد باید 98 تا 100 هزار تومان شود که تولیدکنندگان انگیزه تولید را از دست ندهند. واحدهای صنفی می توانند یک شانه تخم مرغ را 120 تا 130 هزار تومان عرضه کنند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران با اشاره به صادرات روزانه 80 تا 100 تن تخم مرغ به افغانستان، گفت: تخم مرغ کیلویی 35 هزار تومان ادامه روند صادرات را دشوار می کند و اگر دولت خواهان متوقف نشدن صادرات است باید مشوق های برای صادرکنندگان در نظر بگیرد.
به گفته وی؛ به نظر می رسد در شرایط فعلی دادن کالا برگ به مردم بهترین راهکار برای خرید تخم مرغ باشد چرا که اعطای یارانه نقدی در بخش های دیگر هزینه می شود.
نبی پور تخم مرغ را ارزان ترین خوراک در سبد پروتئین مصرف کنندگان دانست و افزود: آزادسازی نرخ ها نمی تواند راهکار حل مشکلات اقتصادی باشد و دولت نیز در این میان وظایفی دارد که باید نسبت به آنها متعهد باشد.
وی با تایید خبر افزایش 600 تا 700 درصدی قیمت داروهای مرغ های تخم گذار در یک هفته اخیر، خاطر نشان کرد: قیمت واکسن 130هزار تومانی به 830 هزار تومان رسیده است. اینجا این پرسش مطرح است که نوسان های نرخ نیمایی چه میزان بوده است که قیمت یک واکسن در بازه زمانی یک هفته ای 7 برابر تغییر کرد.
این فعال اقتصادی با بیان اینکه نقدینگی مرغداران حداقل 6 برابر باید ببشتر شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی تولید توجیه اقتصادی ندارد چرا که تولیدکنندگان اطمینانی از فروش محصول تولیدی را ندارند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران میزان تولید روزانه تخم مرغ را حدود 2 هزار و 900 تن دانست و تصریح کرد: در سال های گذشته با افزایش نرخ مرغ و گوشت قرمز میزان مصرف تخم مرغ افزایش پیدا کرد و سرانه مصرف هر فرد به 13 کیلو رسید؛ اما به نظر می رسد که میزان مصرف تخم مرغ با منطقی شدن نرخ آن در ماه های آینده کاهشی شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران