پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489396 تاریخ : 1398/05/21-12:28:25
,10028,10031,
رتبه‌های برتر کنکور به عملکرد مدارس ارتباطی ندارد

رتبه‌های برتر کنکور به عملکرد مدارس ارتباطی ندارد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اعمال سیاست اصلاحی برای کاهش تنوع مدارس خبر داد و گفت: طرح مدارس، مناطق، استان ها و دانش آموزان لازم التوجه را با توزیع ترجیحی بودجه در دستور کار داریم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید جواد حسینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره راهکارهای تحقق عدالت آموزشی و جاماندن دانش آموزان مدارس دولتی عادی از گردونه رقابت نفرات برتر کنکور سراسری 98 گفت: 107 مدرسه در کشور داریم که به 24 نوع مدرسه تقسیم می شود. 

وی افزود: یکی از مواردی که به سمت اصلاح آن حرکت می کنیم تنوع مدارس و تلاش برای کاهش آن است که هم اقدامی بهره ورانه است و هم عدالت آموزشی را در پی دارد و عملکرد تحصیلی را ارتقاء می دهد. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحلیل وضعیت مدارس از روی آمار رتبه‌های دهگانه اول کنکور در پنج رشته، تحلیل درستی نیست گفت: رتبه‌های اول کنکور به عملکرد مدارس و مدیران آموزش و پرورش ارتباطی ندارد بلکه به استعداد شخصی و تلاش خود دانش آموزان مربوط است. بیش از 20 سال است که یزد میانگین رتبه قبولی‌هایش در کنکور بالاتر و در جایگاه اول است اما مثلا امسال دو دانش آموز در نفرات برتر داشت. 

حسینی ادامه داد: اگر بخواهیم عملکرد مناطق را بررسی کنیم باید به میانگین قبولی در کنکور توجه کنیم، هرچند همین شاخص هم تنها شاخص جدی و واقعی برای سنجش عملکرد تحصیلی مدارس نیست. 

وی با بیان اینکه طرح مدارس، مناطق، استان‌ها و دانش آموزان لازم التوجه را با توزیع ترجیحی بودجه در دستور کار داریم گفت: به عنوان مثال بودجه دانش آموزان عشایری سه برابر دانش آموزان عادی است و باید مناطق لازم التوجه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند. همچنین امکان دسترسی به بسترهای دیجیتالی آموزش باید فراهم شود. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: با وزیر ارتباطات تفاهم نامه‌ای در راستای هوشمندسازی مدارس بویژه در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت منعقد کردیم که می‌تواند در جهت عدالت آموزشی به ما کمک کند. 

وی اضافه کرد: در مناطق شهری به ازای هر 100 دانش آموز، هفت کامپیوتر و در مناطق نابرخوردار نیم کامپیوتر وجود دارد. اخیرا کمیته‌ای برای شناسایی محرومترین مناطق و کمک به آنها تشکیل شده است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 326
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران