پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 637149 تاریخ : 1402/04/01-13:46:52
,10029,
راهکار کاهش 50 درصدی عفونت بیمارستانی/ توصیه به کادر درمان

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی مطرح کرد؛

راهکار کاهش 50 درصدی عفونت بیمارستانی/ توصیه به کادر درمان

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت، از تشکیل کمیته های فنی اورژانس بیمارستانی در سطح ملی خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از خبرگزاری مهر، حسن واعظی گفت: اجرای طرح جهادی ساماندهی و ارتقای کیفی خدمات در اورژانس بیمارستان ها و ساماندهی تشکیل کمیته های راهبردی فنی ارتقای اورژانس بیمارستانی نیز از برنامه های سال 1402 این مرکز در معاونت درمان خواهد بود.

وی افزود: کارگروه راهبردی ارتقای اورژانس بیمارستانی در سطح دانشگاه ها به صورت فصلی و کمیته های فنی ارتقا اورژانس بیمارستانی به صورت ماهانه تشکیل می شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، مدیریت برنامه ثبت شدت تروما در بیماران حوادث ترافیکی بخش اورژانس بیمارستان و برنامه ثبت حوادث ترافیکی و ایمنی راه ها را برنامه های دیگر اداره اورژانس بیمارستانی معاونت درمان در حوزه خدمات اورژانس بیمارستانی در سال 1402 عنوان کرد.

واعظی ادامه داد: نظارت بر نحوه اجرای صحیح و دقیق دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد به دانشگاه ها به ویژه «دستورالعمل جامع اورژانس بیمارستانی» از مهم ترین انتظارات حوزه ستادی از معاونت درمان دانشگاه ها است.

وی در خصوص اهمیت ایمنی بیمار و پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستانی، گفت: گزارش دهی عفونت های بیمارستانی موضوع بسیار با اهمیتی است و باید توجه ویژه ای به آن کرد. کمیته های مشترک معاونت بهداشت و درمان به صورت مستمر این موارد را رصد می کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت گفت: از 21 دی ماه 1401 «کمیته علمی، کشوری پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستانی و مصرف منطقی آنتی بیوتیک» با ابلاغ وزیر و به ریاست معاون درمان در ستاد معاونت درمان تشکیل شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت افزود: 135 استاندارد در حیطه پیشگیری و کنترل عفونت و ایمنی بیمار تدوین شده است. همچنین به روز رسانی و ابلاغ چارچوب استانداردهای بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار به عنوان برنامه عملیاتی ایمنی بیمار، آموزش استانداردهای بازنگری شده ایمنی بیمار دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور و به روز رسانی استانداردهای ایمنی بیمار در مصادیق اعتبار بخشی ملی از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

واعظی تاکید کرد: بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت اگر تنها بهداشت و شستشوی صحیح دست ها توسط کادر درمان رعایت شود بین 45 تا 50 درصد ریسک عفونت بیماران کاهش می یابد.

وی در خصوص مصرف منطقی دارو و آنتی بیوتیک ها افزود: با بهره مندی از دانش و تجربه استادان رشته های تخصصی مختلف، تجویز و مصرف منطقی دارو که یکی از دغدغه های وزارت بهداشت است و با آموزش و فرهنگ سازی در این مسیر، اقدام عملی صورت می گیرد و می بایست نسبت به گذشته با جدیت بیشتری به این امور پرداخت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 243
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران