پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 619110 تاریخ : 1401/06/06-11:19:55
,13,
راه اندازی رصد خانه آمار کشاورزی/ لغو عوارض صادرات دام سنگین در اختیار مجلس است

راه اندازی رصد خانه آمار کشاورزی/ لغو عوارض صادرات دام سنگین در اختیار مجلس است

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رصدخانه آمار کشاورزی را راه اندازی کردیم و قرار است آمارهای واقعی بخش کشاورزی احصا شود، گفت: برای تکمیل این رصدخانه کشاورزی، هفته ای یک جلسه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، سید جواد ساداتی نژاد امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، در پاسخ به گفته های یکی از اصحاب رسانه مبنی بر اینکه آمارهای دست ساز در برخی خبرگزاری ها مطرح می شود و کنترل کنید که آمارهای درست ارائه شود، بیان کرد: آمار یکی از 5 محو ر تغییر و تحول در بخش کشاورزی از ابتدای دولت در این بخش بوده و ما هم اقرار داریم که وضعیت آمار ما ضعیف تر است در حالی که آمار تاثیر بسیار مهمی در این بخش به ویژه حوزه غذا دارد.

وی با بیان اینکه همین الان هم آمارها دقیق نیستند، اظهار کرد: این موضوع موجب شده است که بخشی از محصولات دچار مازاد و برخی کمبود می شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر در تولیدات کشاورزی هم به ارقام 90 تا 125 میلیون تن اشاره می شود اما معتقدم روی دقت هیچکدام از این آمارها نمی توان قسم خورد.
ساداتی نژاد با بیان اینکه در این حوزه دچار ضعف هستیم، گفت: رصد خانه آمار کشاورزی را راه اندازی کردیم که از این به بعد قرار است به ریز آمارهای واقعی بخش کشاورزی احصا شود.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: اکنون برای تکمیل این رصد خانه کشاورزی هفته ای یک جلسه داریم تا به فرایند تکمیل برسیم، فاز اول این طرح تا پایان 1401 و فازهای بعدی تا پایان دولت خواهد بود.
وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه برای صادرات دام سنگین عوارضی در نظر گرفتید که به صادرات ضربه می زند، گفت: عوارض را دولت نمی گیرد این عوارض در قانون بودجه 1401 آمده و برای لغو باید مجلس تصمیم بگیرد و در این رابطه مذاکره می کنیم یا اینکه مجلس یا سران قوا تصمیم بگیرند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 216
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران