پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 589468 تاریخ : 1400/07/06-13:35:49
,10029,4,
خیز فایزر برای ساخت قرص ضد کرونا

خیز فایزر برای ساخت قرص ضد کرونا

شرکت فایزر از آغاز مرحله بالینی تولید قرص ضد کرونای خود خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فایزر روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش بالینی مرحله دوم قرص ضد کرونای خود را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در افرادی که در معرض عفونت هستند، آغاز کرده است.


به گزارش مدیکال اکسپرس،چندین شرکت در حال کار بر روی دارو های ضد ویروسی خوراکی هستند که با استفاده از داروی تامیفلو در برابر آنفلوانزا و جلوگیری از پیشرفت این بیماری به شدت تقلید می شود.


میکائیل دولستن، مدیر ارشد علمی این شرکت می گوید: ما معتقدیم که مقابله با ویروس نیازمند درمان های موثر برای افرادی است که به این ویروس مبتلا شده اند یا در معرض آن قرار گرفته اند و مکمل تاثیر واکسن هاست.


فایزر توسعه داروی خود را با نام PF-07321332 در مارس 2020 آغاز کرد و آن را در ترکیب با ریتوناویر، داروی ضد ویروس HIV، آزمایش می کند.


در کارآزمایی بالینی 2660 فرد بزرگسال شرکت خواهند کرد که در اولین علائم عفونت کووید شرکت خواهند کرد. آن ها به طور تصادفی تعیین می شوند که ترکیبی از PF-07321332 و ریتوناویر یا دارونما را دو بار در روز به مدت پنج یا ده روز دریافت کنند.


هدف ارزیابی ایمنی و اثربخشی دارو های مورد مطالعه در پیشگیری از عفونت سارس-کوو-2 و بیماری های علامتی تا روز 14 است.
شرکت های دیگر نیز دارو های ضد ویروسی خوراکی موجود را در برابر کووید آزمایش می کنند، اما فایزر اولین موردی است که به طور خاص در برابر ویروس کرونا طراحی شده است.


این دارو به عنوان «مهار کننده پروتئاز» شناخته می شود و در آزمایش های آزمایشگاهی نشان داده است که دستگاه تکثیر ویروس را مختل می کند. اگر در زندگی واقعی به کار گرفته شود، احتمالا فقط در مراحل اولیه عفونت موثر است.


با پیشرفت بیماری کووید به بیماری شدید، تکثیر ویروس تا حد زیادی متوقف شده و بیماران از واکنش ایمنی بیش از حد رنج می برند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 213
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران