پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658380 تاریخ : 1402/05/24-16:19:34
,17,
خاندوزی: پرداخت سود سهام عدالت احتمالا دو مرحله ای می شود

خاندوزی: پرداخت سود سهام عدالت احتمالا دو مرحله ای می شود

وزیر اقتصاد گفت: اگر مانند پارسال پرداخت سود برخی شرکت ها با تاخیر مواجه شود، در این صورت پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله ای خواهد شد.

به گزارش بانک و صنعت، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از نظام جدید ارزشگذاری دارایی های نامشهود در جمع خبرنگاران در مورد زمان واریز سود سهام عدالت، اظهار داشت: صورت های مالی سال 1401 شرکت های سهام عدالت به تازگی رسیده و اگر همزمان سودها پرداخت شود عدد آن افزایش می یابد.

وی افزود: اما اگر مانند سال گذشته سود برخی شرکت ها مانند پتروشیمی خلیج فارس با تأخیر مواجه شود پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله ای خواهد شد.

خاندوزی در مورد نرخ خوراک پتروشیمی ها هم گفت که بعداً در این خصوص اطلاع رسانی انجام می شود.

پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان با رسمیت یافتن دارایی های نامشهود

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین در این مراسم گفت: در وزارت اقتصاد مسئولیت ارائه کالا به مردم را نداریم اما این مسئولیت را احساس می کنیم که باید زیرساخت رشد اقتصادی و تأمین مالی ارتقا پیدا کند.

وی افزود: از این منظر دستورالعمل ارزش گذاری دارایی های نامشهود از گام هایی است که آرزو می کردیم آن را محقق کنیم، زیرا بخش مهمی از دارایی های شرکت های دانش بنیان پذیرفته نمی شد و تبدیل دانش به یک ارزش رسمی در صورت های مالی شرکت ها دغدغه بود.

خاندوزی گفت: در یکی دو ماه آینده تبدیل اعتبار به ارزش اقتصادی را انجام خواهیم داد و خوش حسابی شرکت ها را به ارزش تبدیل می کنیم.

وی افزود: آن چیزی که برای شرکت ها اهمیت دارد و جای خالی آن احساس می شد این بود که دارایی نامشهود شرکت ها چگونه تشخیص داده می شود و در مرحله بعد چگونه ارزش گذاری می شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: افراد متخصص برای برخی شرکت ها جزو دارایی های اقتصادی محسوب می شود. همچنین شبکه هایی از مشتریان وسیع خود یک ارزش اقتصادی است. ایده ها، اختراعات و سایر انواع دارایی ها نیز جزو مواردی بود که به عنوان دارایی اقتصادی شناسایی نمی شد.

خاندوزی تاکید کرد: امروز از این جهت اهمیت دارد که این باب گشوده شد تا بتوانیم از ثمرات ارزش گذاری دارایی های نامشهود استفاده کنیم چراکه بعضاً با بی مهری با این شرکت ها برخورد می شود.

وی افزود: تلاش ما این است تا این شرکت ها بتوانند دارایی های خود را نقدپذیر و واقعی کنند. برخی شرکت ها به آستانه ورشکستگی رسیدند چراکه سیاست گذار دارایی های آنها را به رسمیت نشناخته است.

خاندوزی گفت: امیدوار هستیم ثمرات این پایه گذاری جدید را در صورت های مالی سال 1402 شرکتها و تأثیر تسهیلات دریافتی آنها ببینیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 249
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران