پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670202 تاریخ : 1402/08/29-14:41:14
,14,
خاطرات سفر 4 روزه به کیش

در اواخر شهریورماه امسال تصمیم گرفتیم با یک سفر 4 روزه خاطره انگیز تابستان خود را به پایان برسانیم. بر اساس آنچه که خوانده و شنیده بودم، این روزها بهترین زمان سفر به کیش است پس به اتفاق خانواده 3 نفره جزیره کیش را برای سفر انتخاب کردیم. برای سفر به جزیره کیش راه های متعددی وجود داشت، اما ازآنجایی که زمان سفرمان محدود بود، سفر هوایی را ترجیح دادیم.

در قدم بعدی می بایست هتلی را برای اقامت رزرو می کردیم. پس از جستجوی فراوان هتل ویدا کیش را برای اقامت انتخاب کردیم. این هتل 5 ستاره در سال 1396 در 9 طبقه فعالیت خود را آغاز کرده است و درمجموع دارای 144 واحد اقامتی شیک و مجهز است که ما با توجه به سلیقه شخصی و بودجه مان اتاق دوتخته روبه دریا را انتخاب کردیم. در ضمن هتل ویدا فاصله کوتاهی به فرودگاه (6 کیلومتر) و جاذبه های تفریحی کیش دارد.

سفر کیش امسال برای ما یکی از خاطره انگیزترین سفرهایمان بود؛ بنابراین تصمیم گرفتیم تجربه این سفر 4 روزه را با شما به اشتراک بگذارم.

روز اول سفر کیش

در روز اول از سفرمان بااینکه پرواز راحتی را تجربه کرده بودیم، اما تصمیم گرفتیم در هتل کمی استراحت کنیم و پس ازآن، از نزدیک ترین جاذبه های گردشگری به هتل ویدا بازدید کنیم.

پارک برفی پنگوئن

برای من که اولین بار بود به جزیره کیش سفر می کردم، وجود پارک برفی در جنوبی کشور بسیار عجیب بود. پس کیش گردی را با پارک برفی پنگوئن آغاز کردیم. این مجموعه تفریحی بی نظیر، از نزدیک ترین جاذبه های تفریحی به محل اقامتمان بود. ما تنها با 4 دقیقه پیاده روی به این پارک جذاب رسیدیم.

در بدو ورود لباس های گرم زمستانی در اختیار ما قراردادند و پس ازآن وارد فضای اصلی پارک شدیم. در این بخش پوشیده از برف، امکان تفریحات زمستانی مثل تیوپ سواری، سورتمه و برف بازی فراهم شده. پس از برف بازی و ساخت آدم برفی به مقصد بعدی خود حرکت کردیم.

مجتمع گردشگری کشتی ایرانی

یکی از جاذبه های دیدنی کیش که به ما توصیه شده بود حتماً به آن سری بزنید کشتی ایرانی بود و ازآنجایی که فاصله چندانی با ما نداشت تصمیم گرفتیم در همان روز اول به آنجا برویم. با دیدن کشتی ایرانی بسیار تعجب کردم چراکه تصور من از این کشتی روی آب بود، اما این کشتی درواقع ساختمانی به شکل کشتی روی خشکی بود.

بااینکه انتظار چنین چیزی را نداشتم اما وارد ساختمان فوق العاده زیبای کشتی ایرانی شدیم و با خرید بلیط به تماشای تئاتری جذاب و خنده دار پرداختیم.

روز دوم از سفر به کیش

در روز بعدی از سفرمان تصمیم گرفتیم از تک تک لحظاتمان به خوبی استفاده کنیم پس به کنار دریای خلیج فارس رفتیم و لذت بخش ترین قسمت سفرمان در کنار دریا تجربه کردیم.

کلوپ ورزش های دریایی کاپ

به جرئت می توان گفت، سفر به کیش بدون کسب تجربه و هیجان ورزش های دریایی هیچ معنایی ندارد. در جزیره زیبای کیش کلوپ های ورزشی گوناگونی وجود دارد؛ اما ما به دلیل صرفه جویی در وقت نزدیک ترین کلوپ ورزشی به محل اقامتمان یعنی کلوپ کاپ را انتخاب کردیم.

در کلوپ کاپ ورزشی کاپ ما با پاراسل پرفراز آب های نیلگون خلیج فارس هیجان بی نظیری را تجربه کردیم. توصیه می کنم شما هم حتماً این تفریح هیجان انگیز را امتحان کنید. البته این کلوپ ورزش دارای امکانات دیگری است که به شرح زیر می باشد:

• شاتل
  • غواصی
  • فلای برد
  • قایق سواری
  • و...

ساحل مرجان کیش

مقصدی بعدی مان در دومین روز از سفر به کیش، ساحل زیبای مرجان کیش بود. ساحل زیبای مرجان یکی از زیباترین سواحل کیش است. این ساحل به قدری شفاف و زلال بود که وقتی که با قایق به دل دریا زدیم ماهی ها، عروس دریایی و دیگر آبزیان با چشم قابل مشاهده بودند.

در این ساحل به دلیل صخره ای بودن امکان شنا وجود نداشت اما امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوبی مثل رستوران، کافی شاپ، پیست دوچرخه سواری، کلوپ ورزشی، موتور چهارچرخ و... فراهم شده است.

مرکز خرید کیش

در مسیر برگشت به هتل، مرکز خرید لوکس و شیک توجهم را جلب کرد و ازآنجایی که هوس خرید کرده بودیم، ترجیح دادیم سری به مرکز خرید کیش بزنیم. این مرکز خرید بسیار وسیع دارای فروشگاه های متعددی بود که در آن لوازم صوتی و تصویری، پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، اکسسوری و... عرضه می شود.

روز سوم از سفر کیش

در سومین روز از سفرمان به دنبال کسب تجربه جدیدی بودیم و به توصیه یکی از پرسنل هتل از محل اقامت کمی دور شدیم و از جاذبه های تاریخی کیش بازدید کردیم.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز یکی از شگفت انگیزترین جاذبه ای بود که در سفر به کیش دیدم به همین تصمیم گرفتم آنچه در این شهر زیبا دیده ام به اشتراک بگذارم. شهر زیرزمینی کاریز از جاذبه های بسیار قدیمی کیش است که قدمت آن به 2500 سال قبل برمی گردد.

جذابیت این شهر تنها به قدمت ختم نمی شود، بلکه شهر زیرزمینی کاریز دارای بخش های فوق العاده زیبایی است که هرکسی را متحیر می کند. از زیباترین بخش های شهر کاریز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• سقفی پوشیده از صدف و مرجان
  • فسیل لاک پشت با قدمتی میلیون ساله
  • چاه های کاریز
  • موزه خلیج فارس

شهربازی هایلند

ازآنجایی که در سفر به کیش فرزند 6 ساله ام هم سفر ما بود تصمیم گرفتیم بخش از کیش گردی را به تفریح او اختصاص دهیم، پس به شهربازی هایلند یکی از معروف ترین شهربازی های کیش رفتیم. این شهربازی سرپوشیده دارای بیش از 30 وسایل تفریحی است. وسایل بازی این شهربازی به قدری جذاب و متنوع بود که ما در کنار فرزندمان ساعت ها سرگرم شدیم.

در شهربازی هایلند من یکی از دوستان دوران دانشجویی ام را پس از 15 سال دیدم که این اتفاق لذت سفر را برای من دوچندان کرد. آن ها در هتل لیلیوم کیش که هتلی 4 ستاره نوساز بود اقامت داشتند. به گفته دوستم با توجه به اینکه این هتل در کنار تمامی امکانات لوکس از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است، مهمانان هتل تنها با 15 دقیقه پیاده روی به دریا و مراکز خرید دسترسی خواهند داشت، به همین دلیل این هتل را برای اقامت انتخاب نموده.

اسکله تفریحی بزرگ کیش

اسکله بزرگ تفریحی یکی از جذاب ترین مکان های تفریحی کیش است این اسکله تفریحی دارای امکانات تفریحی متنوعی بود که برای هر سن و سالی می توانست جذاب باشد.

من همیشه دوست داشتم به اعماق دریا بروم و از نزدیک به تماشای موجودات دریایی بپردازم، اما به خاطر این که در غواصی مهارتی نداشتم این علاقه را تنها رویایی در سر می دانستم. تا اینکه در اسکله تفریحی بزرگ با فعالیتی به نام اسکوتر دریایی آشنا شدم. اسکوتر دریایی رؤیای سفر به اعماق دریا و لمس موجودات دریایی را برای من محقق کرد.

پس از گشت وگذار و تفریح در اسکله بزرگ کیش حساب خسته و گرسنه بودیم پس به یکی از رستوران های اطراف اسکله رفتیم و طعم بی نظیر ماهی جنوبی را چشیدیم.

روز چهارم از سفر به کیش

در آخرین روز از سفر به کیش برای ما بسیار غم انگیز بود چراکه با فکر کردن به اینکه قرار است ترافیک و شلوغی تهران جای خود را به آرامش جزیره بدهد، ناراحت کننده بود. پس از هتل بیرون زدیم و آخرین روز را به خرید در مراکز خرید شیک و لوکس اختصاص دادیم.

بازار پردیس 1 و 2

بازار پردیس یکی از معروف ترین مراکز خرید کیش است این مجموعه شامل دو ساختمان مجزا بوده که از طریق یک تونل به یکدیگر متصل شده اند. این مرکز خرید بزرگ علاوه بر فروشگاه ها با اجناس شیک دارای امکانات دیگری مثل رستوران، چایخانه سنتی، کافی شاپ، شهربازی و... می باشد.

مرکز خرید ونوس

در سفر به کیش آن قدر محو جذابیت این جزیره شده بودم که خرید سوغاتی را فراموش کردم. پس به نزدیک ترین مرکز خرید به هتل ویدا رفتم. مرکز خرید ونوس در دوطبقه و بیش از 300 غرفه از قدیمی ترین مراکز خرید کیش بشمار می رود. مرکز خرید ونوس با اجناس مقرون به صرفه تجربه شیرینی از خرید را برای من رقم زد.

جمع بندی

من در طول زندگی ام از اغلب شهرهای ایران بازدید کرده ام، اما سفر به جزیره کیش یکی از خاطره انگیزترین سفرها برای من بود. اگر تابه حال به جزیره زیای کیش سفر نکرده اید توصیه می کنم سفر به کیش را در اولویت قرار دهید.